یورو نیوز: امسال هم خبری از «زمستان سخت» نیست/ ۹۰ درصدِ ذخایر گاز اروپا پیش از موعد مقرر پُر شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورو نیوز نوشت: کمیسیون اروپا اعلام کرد که ذخایر اتحادیه اروپا دو ماه قبل از موعد مقرر، اول نوامبر، 90 درصد پر شده است و این نشان از «آمادگی اروپا برای زمستان» است. در همین حال، قیمت گاز در هفته های اخیر به دلیل افزایش ریسک های ژئوپلیتیکی افزایش یافته است.

طبق اعلام انجمن زیرساخت گاز اروپا (GIE)، ذخایر گاز اروپا در حال حاضر به طور متوسط ​​90.29 درصد با حجم تقریبی 92 میلیارد متر مکعب پر شده است. البته این میزان برای فرانسه 86.69 درصد است.

پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در فوریه 2022 و کاهش قابل توجه گاز توزیع شده توسط مسکو، اعضای اتحادیه اروپا در ژوئن همان سال ملزم شدند تا با اتخاذ یک چارچوب قانونی، ذخایر گاز خود را تا اول نوامبر هر سال 90 درصد پر کنند. این اقدام با هدف تقویت استقلال در تامین انرژی و کاهش وابستگی آن به روسیه انجام شد.

این کاهش وابستگی در پرتو گروهی از منتقدان اتحادیه اروپا رخ داد که با افزایش حمل و نقل گاز مایع از طریق تانکرهای نفتی، عمدتاً از آمریکا به اروپا، و همچنین اقدامات نروژ برای افزایش حمل و نقل گاز، منتظر زمستانی سخت بودند. از طریق خط لوله این در حالی است که روسیه در طول جنگ به انتقال گاز به اروپا از طریق اوکراین ادامه می داد.

در مجموع با پیوستن آذربایجان، قطر و الجزایر به گروه تامین کنندگان گاز، عملکرد اتحادیه اروپا در سال جاری مشابه سال گذشته بود. این اتحادیه در 18 اوت در سال 2023 ذخایر گاز خود را 90 درصد تکمیل کرده بود.

بر اساس اعلام کمیسیون اروپا، ذخایر گاز برای تضمین امنیت انرژی در اتحادیه اروپا و تامین یک سوم نیاز آن در زمستان ضروری است.

کادری سیمسون، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا گفت: «این نشان می دهد که اتحادیه اروپا برای زمستان آماده است. وی افزود: ما همچنان وضعیت را رصد می کنیم و سطح ذخایر گاز در ماه های آینده بالا خواهد ماند.

وی افزود: «این اروپا را قادر می‌سازد تا بر افزایش کارایی صنعت انرژی و تسریع گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر تمرکز کند».

خانم سیمپسون همچنین تاکید کرد که وضعیت در اوکراین دشوارتر است زیرا “زیرساخت های انرژی در آنجا هدف حملات شدید و مستمر روسیه قرار گرفته است.”

کادری سیمسون گفت: «برای اینکه مردم اوکراین زمستان را به سلامت پشت سر بگذارند، اروپا باید به حمایت از این کشور و ارائه حمایت های لازم از سیستم های انرژی آن ادامه دهد.»

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *