رویترز: شرکت‌های هواپیمایی پرواز بر فراز افغانستان را به منطقه خاورمیانه ترجیح می‌دهند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

رویترز گزارش داد که خطوط هوایی سنگاپور، بریتیش ایرویز و لوفت هانزا پس از سال ها اجتناب از آن، پروازهای خود را بر فراز افغانستان افزایش دادند زیرا درگیری ها و تنش ها در خاورمیانه آن را به گزینه ای نسبتا امن تبدیل کرده بود.

به گزارش رویترز، این شرکت ها از 3 سال پیش و با تسلط گروه طالبان بر افغانستان و به دلیل تعلیق خدمات نظارت هوایی، عبور از افغانستان را متوقف کردند و این در شرایطی است که این کشور یکی از مسیرهای اصلی بین آسیا و آسیا به حساب می آید. پاکستان. اروپا است

بر اساس این گزارش، اگرچه خدمات کنترل ترافیک هوایی هنوز از سر گرفته نشده است، اما خطوط هوایی به طور فزاینده ای آسمان ایران و اسرائیل را خطرناک تر از حریم هوایی افغانستان می دانند.

بسیاری از خطوط هوایی پیش از این به دلیل بسته شدن حریم هوایی روسیه بر روی اکثر هواپیماهای کشورهای غربی پس از حمله به اوکراین در مارس 1400، مسیرهای پروازی خود را به ایران و خاورمیانه منتقل کرده بودند.

یان پچنیک، سخنگوی FightTrader 24 به رویترز گفت: خطوط هوایی به دنبال به حداقل رساندن خطرات تا حد ممکن هستند و بنابراین پرواز بر فراز افغانستان را با توجه به تنش‌های کنونی بین ایران و اسرائیل یک گزینه امن‌تر در نظر می‌گیرند.

رویترز اشاره کرد که بر اساس تحلیل داده های این سازمان، در هفته دوم ماه اوت سال جاری، تعداد پروازها بر فراز افغانستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 برابر افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، این تغییر پس از حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل در سال جاری صورت گرفت.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *