رئیس سازمان برنامه و بودجه: بخش نخست لایحه بودجه ۱۴۰۴ تا پایان مهرماه ارائه می‌شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تهیه و تدوین 218 آیین نامه، سند و دستورالعمل اجرایی برنامه هفتم در این سازمان خبر داد و گفت: در حال تدوین اولین قانون بودجه برای دولت چهاردهم هستیم و بر اساس قانون. ، قسمت اول لایحه بودجه 1404 تا پایان سال در مهرماه تکمیل می شود و باید تکمیل شود.

به گزارش سازمان برنامه و بودجه، مسعود پزشکیان رئیس جمهور صبح – (پنجشنبه 18 شهریور) در سومین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه 1404 در سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدیدی از پیش اعلام نشده حضور یافت. اولی).

بر اساس این گزارش، در این دیدار چهار ساعته که با حضور بدون اطلاع رئیس جمهور، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس دفتر رئیس جمهور، «سید حمید پورمحمدی» معاون رئیس جمهور و رئیس کل کشور همراه بود. برنامه. تنظیم بودجه گفت: همه امور کشور به نوعی با تنظیم در ارتباط است. خوشبختانه آقای پزشکیان در کنار بزرگواران به صلاحیت هر دو حوزه توجه ویژه ای دارند. برنامه و بودجه.

علاقه رئیس جمهور به سازماندهی برنامه و بودجه نشان دهنده یک فرصت تاریخی است

پورمحمدی با بیان اینکه حضور دوبار رئیس جمهور طی دو هفته گذشته در سازمان برنامه و بودجه کشور افتخاری برای کارشناسان و بدنه تخصصی این سازمان است، افزود: ما در سازمان این علاقه را از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور می دانیم. رئیس جمهور در کار. وظایف سازمان به عنوان یک فرصت، علاوه بر تاکید پی در پی بر تحقق و اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، سند چشم انداز و قانون برنامه هفتم، فرصتی تاریخی برای ایفای نقش این سازمان است. نقش بهتر در جهت دهی و نظارت بر توسعه کشور.

معاون رئیس جمهور افزود: اکنون که در مرحله تدوین اولین لایحه بودجه دولت چهاردهم هستیم و طبق قانون باید قسمت اول لایحه بودجه را تا پایان مهرماه ارائه کنیم، اعلام می کنم که با توجه به مطالب فوق و بر اساس تجربیات، هر دولتی اولین بودجه خود را به طور دقیق تهیه و در موعد مقرر ارائه می کند که این رشته را تا پایان دوره فعالیت خود حفظ کرده و سازمان برنامه و بودجه خود را متعهد به تدوین و ارائه پیش نویس می داند. قانون بودجه 1404 در مهلت مقرر قانونی.

تدوین 218 آیین نامه اجرایی برنامه هفتم در تنظیم برنامه و بودجه

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر تخصیص بودجه به دستگاه ها بر اساس کارآمدی و وظایف، خواستار حمایت رئیس جمهور و دولت از بودجه عملیاتی سازمان برنامه و بودجه کشور شد و گفت: تلاش می کنیم جنبه های عملیاتی را تقویت کنیم لایحه بودجه 1404 و ارائه برنامه های عملیاتی لازم برای اجرای برنامه هفتم برای تسریع در اجرای برنامه های چهاردهم دولت در توسعه همه جانبه و عادلانه کشور.

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه شورای عالی راهبری برنامه هفتم توسعه به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد و اولین جلسه خود را نیز برگزار کرد، خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه موظف به تهیه و تدوین 218 آیین نامه است. اسناد و دستورالعمل های اجرایی اجرای قانون برنامه هفتم که با سرعت و دقت در حال اجراست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: آقای دکتر پزشکیان به طور ویژه بر ارجاع امور کشور به صاحب نظران تمرکز دارند و سازمان برنامه و بودجه کشور مرکز متخصصان کشور در تمامی زمینه ها و تخصص های لازم برای عملیاتی شدن کشور

وی گفت: آقای رئیس جمهور تایید می کنم که همه کارشناسان این سازمان با تمام توان پشت سر شما برای حل مشکلات کشور ایستاده اند و با این اعتقاد که راهکارهای کارشناسی عملی برای حل مشکلات کشور وجود دارد، افق خواهد شد. روشن از توسعه کشور که می دانیم

ارائه گزارش نمایندگان و مدیران برنامه و بودجه کشور به رئیس جمهور

بر اساس این گزارش، ناظران معاونت های اقتصادی در این جلسه؛ هماهنگی، بودجه بندی و نظارت بر برنامه؛ معاونت تولید، فنی و زیربنایی و معاونت علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گزارشی از وظایف این معاونت و مهمترین موضوعات حوزه کاری خود ارائه کردند. در ابتدای این جلسه گزارش بیماری های بودجه شرکت های دولتی توسط رئیس امور شرکت های کشوری، صندوق های بازنشستگی و موسسات دولتی ارائه شد.

اعضای کمیته تهیه و تنظیم پیش نویس قانون بودجه سال 1404 نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *