مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن: خانه‌های خالی ۹۰ هزار مالک، به بیش از ۵۰۰ هزار واحد می‌رسد/ ضرب‌الاجل یک هفته‌ای داده‌ایم که اگر اقدام نکنند به سازمان مالیاتی معرفی خواهند شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن به 90 هزار نفر از صاحبان 500 هزار واحد مسکونی خالی هشدار داد و گفت: به آنها یک هفته فرصت داده شد تا املاک خود را در بازار بفروشند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه 90 هزار مالک بیش از 5 خانه خالی دارند، اظهار داشت: مجموع خانه های خالی این افراد بیش از 500 هزار واحد است که به آنها اعلام کردیم که باید املاک خود را بفروشند یا ثبت کنند. به عنوان مالکیت

ابوالفضل نوروزی با اشاره به مواد 54 و 169 قانون مالیات های مستقیم افزود: بر اساس این مواد قانونی، وزارت راه و شهرسازی موظف است خانه های خالی را شناسایی و به سازمان امور مالیاتی ارائه کند. از سال 1352 موضوع مالیات بر خانه های خالی در قوانین مختلف مطرح شد، اما در دولت های گذشته اجرا نشد.

وی افزود: در دولت سیزدهم اجرای قانون فوق الذکر مقرر شد تا بزرگسالان و کسانی که خانه های خالی زیادی دارند در اولویت قرار گیرد. نگاه دولت و وزارت راه و شهرسازی به این موضوع این است که درآمدی وجود ندارد و در واقع دنبال پولی نیستیم که بگیریم، دنبال این هستیم که این خانه ها را عرضه کنیم.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با تشریح شناسایی 500 هزار خانه خالی از سکنه گفت: تذکرات لازم به مالکان این واحدها داده شد و اولویت با کسانی است که بیش از 100 واحد دارند. پس از آن، اولویت با مالکان بیش از 50، 20، 10 و 3 خانه بود.

وی افزود: نتیجه این پیگیری ها و اخطارها این بود که 182 هزار مسکن به بازار عرضه شد و کسانی که به اخطارها توجه نکردند بیش از 120 هزار ملک خالی داشتند که به بازار ارائه کردیم. . سازمان امور مالیاتی: این سازمان فرآیند جمع آوری و تشریفات مالیاتی را انجام می دهد. از میان این خانه‌ها، حدود 60 هزار خانه در تهران طی سال‌های مالیاتی 1400 و 1401 به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است.

نوروزی با اشاره به اینکه بیش از 90 هزار مالک بیش از 5 خانه خالی دارند، تصریح کرد: تعداد خانه های خالی این افراد به بیش از 500 هزار واحد می رسد. به این افراد تذکر دادیم و پیامک فرستادیم و اعلام کردیم که در صورت عدم ثبت ملک خود در بازار یا سامانه ملی املاک و مسکن به سازمان مالیاتی معرفی می شوند. یک هفته به این افراد فرصت داده شد.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی از این املاک خالی نباشد و مستاجر در آنها وجود داشته باشد، گفت: به دلیل اینکه این منازل در سامانه ملی املاک و مسکن اعلام نشده است، بر اساس آن خانه های خالی مشمول جریمه مالیاتی می شوند. با قانون .

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *