توضیح مترو درباره سوختگی دو مسافر / یکی از مسافران به همراه عصای فلزی خود در حال پیاده شدن از قطار بود که عصایش از دست او رها و در اتفاقی نادر با عبور از فاصله میان سکو و قطار به کفشک جریان قطار برخورد می‌کند / جرقه باعث سوختگی بخشی از پارچه پیچیده شده بر روی عصا و در نتیجه بروز سوختگی برای این مسافر و فرد دیگری که در پشت سر او قرار داشت، شد / هیچ‌گونه برق‌گرفتگی برای مسافران رخ نداده

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

وب سایت شهر: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در خصوص حادثه رخ داده در ایستگاه مترو جنوب توضیحاتی ارائه کرد.

پس از اخبار منتشر شده مبنی بر حادثه رخ داده در ایستگاه جنوبی خط یک مترو تهران، شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه برای شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق تر توضیحاتی ارائه کرد.

در متن توضیح شرکت بهره برداری مترو تهران درباره این خبر منتشر شده آمده است:

در 10 مرداد 1403 مسافری محترم با چوب فلزی خود در ایستگاه جنوبی در حال پیاده شدن از قطار بود که متأسفانه چوب فلزی از دستش افتاد و در یک اتفاق نادر از شکاف بین سکو گذشت و به قطار برخورد کرد. و به داخل کفش سرازیر شد.

از آنجایی که پیشرانه قطارهای مترو تهران و حومه با برق فشار قوی تامین می شود، برخورد همزمان این جسم فلزی با قطعات فلزی زیر قطار و کفش های آن منجر به ایجاد قوس الکتریکی شد. این جرقه سپس باعث سوختن قسمتی از پیراهن و پارچه پیچیده شده روی عصا شد و در نتیجه این مسافر محترم مسن دچار سوختگی شد.

مسافر دیگری که پشت سر این فرد قرار داشت نیز دچار سوختگی سطحی شد.

شایان ذکر است که سیستم برق مترو به گونه ای طراحی شده است که رله ها در تماس با جسم فلزی خارجی و قطع برق به سرعت عمل می کنند. در این حادثه، تماس بسیار ناپایدار و کوتاه بود و فقط یک قوس الکتریکی ایجاد کرد. لذا هیچگونه برق گرفتگی برای سرنشینان عزیز رخ نداده و فقط سوختگی های سطحی رخ داده است.

در پی این حادثه دو سرنشین آن به بیمارستان منتقل شدند. پس از معاینه پزشکیان مشخص شد برق گرفتگی وجود ندارد و پزشکیان فقط سوختگی های سطحی را گزارش کردند. در همین راستا زن مجروح در همان روز از بیمارستان مرخص شد و یکی دیگر از مسافران سالخورده شهر بندرعباس به مدت یک شب مهمان شرکت بهره برداری مترو در هتلی مسکونی بود و صبح روز بعد پس از او برای اطمینان از سلامتی او در بیمارستان معاینه شد و به سمت شهر خود رفت.

در پایان باید به چند نکته اشاره کرد:

– در طول 25 سال فعالیت مترو تهران، حادثه ای مشابه این حادثه بسیار نادر رخ نداده است.

قطارهای مترو با برق فشار قوی حرکت می کنند و تماس همزمان اجسام رسانا با قطعات فلزی زیر قطار می تواند قوس الکتریکی ایجاد کند، اما رله های محافظ به محض تشخیص این تماس جریان الکتریکی را قطع می کنند.

– فاصله استاندارد بین سکو و قطار در ایستگاه مذکور و سایر ایستگاه ها در نظر گرفته شد.

قطار حادثه دیده هیچ نقص فنی نداشته و بررسی های صورت گرفته در این حادثه نشان می دهد مشکلی از نظر ایمنی ایستگاه و قطار مترو وجود ندارد.

شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه همواره متعهد به حفظ ایمنی و آسایش مسافران خود بوده و در این حادثه اقدامات لازم برای رسیدگی و احترام به مسافران آسیب دیده انجام شد.

از کلیه مسافران محترم تقاضا می شود از نگهداری صحیح وسایل شخصی خود در ایستگاه ها و قطارها اطمینان حاصل نمایند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *