رییس سازمان محیط زیست: در محیط زیست کشور با معضلات اساسی روبرو هستیم که برخی از آن‌ها به چالش‌ها و بحران‌های جدی ختم شده اند / ارتباط بین بخشی با نهاد‌های حاکمیتی ضرورت دارد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در محیط زیست کشور با مشکلات اساسی مواجه هستیم که برخی از آنها را با چالش ها و بحران های جدی مواجه کرده ایم، تصریح کرد: تلاش ما بهبود وضعیت محیط بانان از نظر معیشتی خواهد بود امکانات زیرساختی افزایش می یابد و ارتباط بین بخش ها با نهادهای حاکمیتی برای حل مشکلات زیست محیطی تقویت می شود.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست، شینا انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح – پیش از ظهر و در جریان بازدید از ایستگاه حفاظت محیط زیست گلندویک در جمعی از دوستداران محیط زیست گفت: حدود 24 سال پیش، من کار خود را از اداره کل حفاظت محیط زیست استان شروع کردم، از تهران با آگاهی از تلاش همکارانم در این اداره دولتی شروع کردم و در اولین روز کارم در جمع دوستداران محیط زیست شرکت کردم تا با خبر شوم. برای تلاش ها و علایقشان و قدردانی از زحماتشان به نوعی.

وی با تاکید بر اینکه از زحمات همه محیط بانان قدردانی و یاد و خاطره 150 محیط بان شهید را گرامی می دارد، افزود: تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت محیط بانان از نظر معیشتی، زیرساختی و امکانات لجستیکی به کار خواهم بست.

وی گفت: امیدوارم بوم شناسان عزیز نیز در این راه کمک کنند تا با کمک یکدیگر بتوانیم وضعیت حفاظتی مناطق تحت مدیریت را بهبود بخشیم.

الانصاری با اشاره به اینکه در محیط زیست کشور با مشکلات اساسی مواجه هستیم که برخی از آن ها با چالش ها و بحران هایی همراه بوده است، افزود: ارتقای ساختار و توانمندی های کارکنان به ویژه محیط بانان و ایجاد ارتباط موثر بین ادارات با سازمان محیط زیست. نهادهای حاکمیتی و نهادهای اجرایی. لازم است.

معاون رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه همه دستگاه ها و معاونت های سازمان حفاظت محیط زیست مهم هستند و در برنامه ریزی های انجام شده تقویت همه دستگاه ها مورد توجه قرار گرفته است، گفت: اولویت استفاده از همه دستگاه هاست. و باید از توان و توان سازمان حفاظت محیط زیست بهره مند شد تا انشاءالله بتوانیم به موازات آن وضعیت را در تمامی ادارات و معاونان رئیس جمهور بهبود بخشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین به وضعیت زیست محیطی منطقه شمیرانات اشاره کرد و گفت: در منطقه شمیرانات بحث منابع آب، پیشگیری از آلودگی، ساخت و ساز، مناطق حفاظت شده و بحث حفاظت از تنوع زیستی از موضوعاتی است که نیاز به افزایش دارد. رویکرد محیطی است.

انصاری در پایان راه اندازی مرکز بازدیدکنندگان حیات وحش توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران را اقدامی بسیار خوب عنوان کرد و هدف آنها را افزایش ارتباط و تعامل نزدیک بین مردم و حیات وحش عنوان کرد.

لازم به ذکر است در این سفر یک روزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به استان تهران، سرهنگ جمشید محبتی خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، علی رضا نورمحمدی مشاور و مدیرکل ریاست جمهوری و علی رضا. مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران وی را همراهی می کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *