گروگانگیری خونبار در زندانی در روسیه؛ ۴ گروگانگیر «داعشی» کشته و گروگان‌ها آزاد شدند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر گروگان گیری در یک اردوگاه تبعیدی در جنوب غربی روسیه، نیروهای ویژه این کشور در حمله ای به آنجا چهار زندانی را کشتند. بر اساس گزارش ها، این زندانیان تعدادی از کارگران این تبعیدگاه را به گروگان گرفته و یکی از آنها را به قتل رساندند.

روز جمعه 23 آگوست، پس از انتشار گسترده اخبار مربوط به گروگان گیری، گارد ملی روسیه عملیات را اعلام کرد و از آزادی همه گروگان ها خبر داد.

این حادثه در تبعید شماره 19 در شهر سوروویکینو در 130 کیلومتری غرب ولگوگراد رخ داد. مقامات هنوز تعداد دقیق مهاجمان، گروگان ها و قربانیان را اعلام نکرده اند و اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام بسیار متناقض است.

ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی روسیه منتشر شد، سه مهاجم چاقویی را نشان می‌دهد که بالای جسد مردی اعم از کشته یا مجروح ایستاده‌اند و جریانی از خون در پایشان جاری است.

یکی از این مهاجمان در این ویدئو می گوید این گروه وابسته به داعش است. به گزارش چند شبکه محلی، گروگان گیران خواستار یک هلیکوپتر و دو میلیون دلار پول نقد شدند.

رسانه های روسی از آمادگی سرویس های امنیتی این کشور برای حمله به ساختمان تبعید خبر دادند.

آیا امنیت داخلی روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین تحت فشار است؟

روسیه در ماه های اخیر شاهد حملات تروریستی گروه های افراطی اسلامی بوده است. این موضوع این سوال را ایجاد می کند که آیا سرویس های امنیتی گسترده روسیه در پی حمله نظامی به اوکراین و متعاقب آن سرکوب اعتراضات ضد جنگ داخلی تحت فشار شدید قرار گرفته اند؟

شاخه داعش-ک مسئولیت تیراندازی مرگبار در یک سالن کنسرت در حومه مسکو در ماه مارس سال جاری را بر عهده گرفت. این حادثه که حداقل 145 کشته و 551 زخمی برجای گذاشت، خونین ترین حمله سال های اخیر در بزرگترین کشور جهان است.

دو ماه پیش، حمله مسلحانه به یک کلیسای ارتدکس در شهر ماخاچکالا و یک کنیسه یهودی در شهر دربنت در جمهوری داغستان روسیه در قفقاز شمالی منجر به کشته شدن حداقل 19 نفر از جمله یک کشیش ارتدوکس شد. 15 افسر پلیس مقامات روسیه این حمله را یک حمله تروریستی توصیف کردند.

اما گروگانگیری – در یک اردوگاه تبعیدی در جنوب روسیه و همچنین گروگانگیری دیگر در زندان در ماه ژوئن که منجر به کشته شدن شش زندانی در پی حمله نیروهای امنیتی شد، امنیت زندانهای این کشور را زیر سوال می برد. . در هر دو حمله، مهاجمان ادعا کردند که متعلق به داعش هستند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *