صبحانه خبری، ۳ شهریور ۱۴۰۳؛ از واکنش آمریکا به اظهارات عراقچی تا هشدار علم الهدی به دولت پزشکیان

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی مهم ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

– تشدید موج گرما در کشور
از روز جمعه دوم شهریور ماه با ورود موج جدید گرما به کشور، شاهد افزایش دما در بسیاری از نقاط استان های غربی و شمالی بودیم و بیشتر مناطق کشور شاهد گرمای هوا خواهیم بود. آب و هوا از این رو بسیاری از نقاط استان های غربی و شمالی کشور بار دیگر هوای گرمتر از حد معمول را تجربه خواهند کرد که از ابتدای شهریور ماه شرایط گرمایی غیرطبیعی را ایجاد کرده است.

مرزهای خسروی دائمی شد
اسکندر مومنی وزیر کشور گفت: با توجه به زیرساخت های خوب مرز خسروی مقرر شد این مرز به صورت دائمی به عنوان مسیر تردد کاروان های حج و حج تعیین شود.

واکنش وزارت خارجه آمریکا به اظهارات عراقچی
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا – – پنجشنبه – در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه جدید ایران گفت که قضاوت واشنگتن در مورد تهران بر اساس “اقدامات” و نه “اظهارات” آن باقی خواهد ماند.

دولتی که مجلس به آن رأی می‌دهد، دولت رهبر انقلاب نیست
مرتضی محمودی نماینده مردم تهران در شورای اسلامی گفت: البته باید تاکید کنم دولتی که مجلس به آن رأی داده دولت رهبر انقلاب نیست و باید به آن توجه کنیم. زمانی که روسای جمهور از مقام معظم رهبری مشورت می خواهند، ایشان هم نصیحت می کنند. رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که من از رؤسای جمهور و دولت ها حمایت می کنم، اما در امور دولت ها دخالت نمی کنم و قطعاً در این دوره هم همینطور بوده است.

ذوالنوری: اگر تصمیم بر ادامه مذاکرات برجام باشد، از آن حمایت خواهیم کرد
مجتبی ذوالنوری نماینده مجلس دوازدهم در این باره می گوید: اینکه برنامه جامع اقدام مشترک را پیش ببریم یا نه، تصمیمی فراتر از مرجع قضایی است و در صلاحیت یک مقام، مقام و نهاد واحد نیست. بلکه در اختیار نهادهای مختلف از جمله امنیت ملی است. شورا و رؤسای قوای سه گانه نظراتی دارند، بنابراین هر نظری از سوی نهادهای مختلف به توافق و اجماع برسد، ما از آن حمایت می کنیم، بنابراین اگر این نظر برای ادامه مذاکرات است، از آن حمایت می کنیم، اگر قرار است جلوی مذاکرات گرفته شود. ما از مذاکرات حمایت می کنیم و اگر قرار است توافق هسته ای را احیا کنیم، در مجموع از آن حمایت می کنیم، تصمیم نظام و جامعه است

پنتاگون مدعی حضور ناوهای آمریکایی در منطقه است
معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به ورود ناوگان این کشور به خاورمیانه گفت: حضور دو ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه پیام قوی بازدارندگی به ایران است.

هشدار الهادی به دولت پزشکیان
امام جمعه مشهد تاکید کرد که عزیزان ما در این دولت باید به این نکته توجه داشته باشند و بدانند که موفقیتشان مرهون یک اصل است و آن هم گوشه نگرفتن با رهبری تشکیل شده، خواهند دید که هرکس گوشه ای از رهبری پیدا کند نه تنها در مدیریت موفق بوده، بلکه مورد منفور مردم نیز قرار گرفته است.

جزئیات جدید از قتل “آینور”
آینور دختر سه ساله یک خانواده در روستای ده صفاد علی گودرز بود که روز پنجشنبه 27 مرداد از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. ظهر روز 23 اوت 1403 جسد آینور در چاه فاضلاب روستای ده صفاد پیدا شد. قاتل، همسایه آینور، در هفتم مردادماه در تحقیقات پلیسی شناسایی و دستگیر شد و اعضای خانواده او نیز به قتل این کودک کشانده شدند تا خانواده ای در پرونده آینور متهم شوند. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان الیگودر گفت: متهم قتل، عروس و فرزند 14 ساله اش در بازداشت موقت در زندان و کانون اصلاح و تربیت به سر می برند و پرونده این کودک مستقیما به این زندان ارسال شده است. لرستان. دادگاه جنایی.

تاکید عراقچی بر ثبات مرزهای بین المللی
عراقچی ضمن تاکید بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه و ثبات مرزهای بین المللی، از مذاکرات صلح ارمنستان با همسایگان خود حمایت کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای حمایت از پایداری اعلام کرد. صلح در منطقه .

هریس رسما نامزدی دموکرات ها را پذیرفت
کامالا هریس، معاون فعلی رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن، در شامگاه پنجشنبه 1 سپتامبر 1403 به وقت ایالات متحده، رسما نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پاییز امسال را پذیرفت.

گفتگوی تلفنی عراقچی و بورل درباره مذاکرات برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک
نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور امنیتی و سیاست خارجی انتخاب عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت. در این تماس تلفنی دو طرف همچنین درباره برخی موضوعات مورد علاقه از جمله مذاکرات برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک و آخرین تحولات مربوط به جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفتگو و تبادل نظر کردند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *