هلال احمر: انتقال جسد ۲۸ زائر اربعین به خاک کشور/ علت اصلی فوتی‌ها بیماری زمینه‌ای بوده

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از انتقال اجساد ۲۸ زائر از عراق به کشور خبر داد و گفت: علت اصلی این فوتی ها بیماری زمینه ای است.

بابک محمودی با اشاره به اینکه با پایان راهپیمایی اربعین از فردا (یکشنبه چهارم شهریور ماه) کاروان های هلال احمر به فعالیت خود در این مسیر پایان می دهند، افزود: با این حال خدمات درمانی در هلال احمر ایران ادامه خواهد داشت. . بیمارستان های نجف و کربلا تا دهم شهریور.

المحمودی با اعلام اینکه تا صبح – حادثه ای منجر به فوت زائران ایرانی در عراق گزارش نشده است، گفت: بهسازی جاده ها و کریدورهای عراق و استفاده از خودروهای ایمن برای جابجایی مسافران علاوه بر خطر و خطر. خطر نظارت مستمر پلیس عراق بر حرکت وسایل نقلیه یکی از دلایل کاهش تصادفات و در نتیجه نبود آمار مرگ و میر مسافران است.

بر اساس اطلاعیه شماره 7 ستاد اربعین جمعیت هلال احمر که – شنبه سوم شهریورماه منتشر شد، از ابتدای راهپیمایی اربعین 253 زائر مجروح و فوت شده به کشور منتقل شدند.

در این اطلاعیه آمده است: جمعیت هلال احمر همانند سال های گذشته متولی اصلی ارائه خدمات امداد و نجات به زوار حسینی در جاده های داخلی کشور و تنها متولی ارائه خدمات بهداشتی و امدادی به زوار در ایام اربعین حسینی است. عراق.

در این اطلاعیه آمده است: عملیات اربعین هلال احمر از 25 مرداد آغاز شد و تا – 3 شهریور 31 هزار و 546 زائر از خدمات امدادی هلال احمر در کشور بهره مند شده اند که از این تعداد 8 هزار و 353 نفر پذیرفته شده اند. خدمات اسکان اورژانس 21778 نفر خدمات بهداشتی و درمانی در محل دریافت کردند و 1394 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

در بخشی دیگر از این اطلاعیه آمده است: تاکنون 2 میلیون و 50 هزار و 609 مورد خدمات داوطلبانه پزشکی و بهداشتی به زائران عراقی ارائه شده است که شامل عیادت از زائران بیمار، خدمات بالینی، انتقال بیماران به مراکز درمانی و تجویز دارو است. دو میلیون و 423 هزار و 361 نفر از خدمات دارویی و بهداشتی زائران در داخل و خاک عراق بهره مند شده اند.

این اطلاعیه می‌افزاید: از مجموع خدمات ارائه شده، 52 هزار و 252 مورد خدمات درمانی به زائران اربعین که دچار گرمازدگی شده‌اند ارائه شده است.

در این اطلاعیه آمده است: تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع بیماری های واگیردار در بین زائران گزارش نشده است. با توجه به گرمای شدید آستانه‌های زیر شیروانی، شایع‌ترین دلیل مراجعه زائران به مراکز درمانی هلال احمر، مشکلات گوارشی ناشی از گرما، آفتاب‌زدگی، تاول‌های پا، ضعف عضلانی و خستگی است درجه حرارت در آستانه اتاق زیر شیروانی و بازدید از آنها را به ساعات شب موکول کنید. نوشیدن مایعات زیاد به جلوگیری از گرمازدگی کمک می کند.

در این اطلاعیه آمده است: زائران می توانند در صورت آفتاب زدگی یا سایر علائم بیماری به مراکز درمانی هلال احمر در نجف اشرف، طریق الحسین (علیه السلام) و کربلا مراجعه کنند. زائرانی که در مسیر بازگشت به شهر خود موفق به زیارت عتبات عالیات می شوند، در صورت امکان در صورت احساس خستگی از رانندگی خودداری کنند و برای رسیدن به مقصد عجله ای ندارند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *