صبحانه خبری، ۴ شهریور ۱۴۰۳؛ از رد فرضیه دخالت عوامل نفوذی در ترور اسماعیل هنیه تا بازداشت مالک تلگرام در فرانسه

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی مهم ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

صاحب اپلیکیشن تلگرام در فرانسه دستگیر شد
کانال فرانسوی TF1 گزارش داد که پاول دوروف، موسس و مدیر عامل تلگرام در فرودگاه لو بورژه در حومه پاریس دستگیر شد. صاحب تلگرام از جمهوری آذربایجان به فرانسه سفر کرده بود و هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی خود در فرودگاه بورژ دستگیر شد. فرانسه قبلاً حکم بازداشت او را صادر کرده بود.

عراقچی تفسیر «مرگ برجام» را از اظهارات خود تشریح کرد
وزیر امور خارجه بر ادامه مذاکرات برای احیای توافق هسته ای از مسیرهای شرافتمندانه و شرافتمندانه تاکید کرد. عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا می توان مرگ برجام را از مجموع صحبت هایش در برنامه تلویزیونی شب گذشته توضیح داد، گفت: من نگفتم اما برجام را نمی توان به شکل فعلی احیا کرد، اما وجود دارد. قطعا راه های دیگری برای رسیدن به توافق خواهد بود.

وی فرضیه دست داشتن عوامل موثر در ترور اسماعیل هنیه را رد کرد.
اسماعیل الخطیب وزیر اطلاعات در خصوص نقش عوامل موثر در ترور اسماعیل هنیه تاکید کرد: بر اساس گزارش ها و اطلاعیه های صادره از سوی سپاه پاسداران، هیچ نقشی در این موضوع یافت نشد.

عراقچی درباره واکنش به ترور هنیه: حیوانات ما را اسیر نمی کنند
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تلاش‌های دشمنان برای انزوا، دوگانه‌سازی و دوقطبی‌سازی در داخل کشور از بین رفته و مجموعه ما متحد و استوار برای رسیدن به آرمان‌های عالی تلاش خواهد کرد، گفت: در رایزنی‌های انجام شده آلمان و فرانسه با انگلیس و وزرای خارجه درباره اقدام تروریستی اسرائیل گفتگو کردند. در این گفت‌وگوها تاکید کردم که اقدامات اسرائیل در نقض امنیت و حاکمیت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن همه جوانب لازم، دقیق، حساب شده و منظم پاسخ خواهد داد.

ادعای متا علیه ایران
متا، شرکت مالک شبکه‌های اجتماعی واتس‌اپ، اینستاگرام و فیسبوک، روز جمعه، ۲۳ اوت (۲ شهریور) اعلام کرد که تلاش‌های احتمالی برای هک کردن حساب‌های واتس‌اپ مقامات آمریکایی در دولت جو بایدن و جو بایدن را شناسایی کرده است. دونالد ترامپ. متا این حملات را به همان گروهی از هکرهای ایرانی نسبت داد که چند هفته پیش کمپین ترامپ را هدف قرار دادند.

مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور شد
رئیس دفتر رئیس جمهوری با صدور حکمی مهدی الصنعی را به سمت معاون سیاسی رئیس جمهوری منصوب کرد.

آمریکا: ما تحرکات احتمالی ایران و حزب الله را رصد می کنیم
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به رویترز گفت که با همتایان خود در منطقه برای جلوگیری از درگیری گسترده تر صحبت خواهد کرد. وی افزود: ما تحرکات احتمالی ایران و حزب الله را رصد می کنیم و در حالت آماده باش هستیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *