تصمیم گرفتیم به تنهایی به اسرائیل پاسخ دهیم؛ آن هم بنا به مسائلی که بعدا مشخص می‌شود/مرکز موساد در نزدیکی تل‌آویو هدف اول ما بود/پهپاد‌های ما با موفقیت به پایگاه اطلاعات نظامی ۸۲۰۰ اسرائیل برخورد کردند؛ دشمن ماجرا را سانسور می‌کند/هدف ما شلیک موشک بالستیک نبود؛ اما ممکن است در آینده این کار را بکنیم/پاسخ – ما اولیه است، بعداً تصمیم خواهیم گرفت چه کاری انجام دهیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی اعلام کرد که عملیات صبح – علیه دشمن اسرائیلی، عملیات «روز عربین» نامیده شد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود اعلام کرد که اربعین امام حسین (ع) نماد فداکاری، مقاومت در برابر ظلم و تسلیم است.

سید حسن نصرالله در سخنان خود از دولت خوب عراق و مردم آن به خاطر امنیت میلیون ها زائر و سخاوتی که در این تعطیلات نامحدود ارائه کردند تشکر کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین درگذشت سلیم الحص، نخست وزیر سابق لبنان را به مردم لبنان و تمامی نهادهای لبنان تسلیت گفت و سلیم الحوس را نماد مقاومت، پاکی و پاکی دانست. میهن پرستی .

وی همچنین درودهای خود را به نیروهای مقاومت و مجاهدان دلاور و دلاوری که همچون کوه بر زمین ایستاده اند و نیز به نیروهای قهرمان مقاومت در غزه، عراق و یمن عرض کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقاومت تعهد و عزم خود را برای پاسخگویی به تجاوزات وحشیانه در حومه جنوبی به منظور تثبیت معادلات منجر به خونریزی و فداکاری اعلام می کند.

نصرالله با بیان اینکه عملیات – حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی عملیات اربعین نام گرفت، گفت: ما از روز اول شهادت آقا محسن آماده پاسخگویی بودیم اما در گذشته اعلام کردیم که پاسخ بخشی از این عملیات بود. مجازات ما نیاز به زمان داشتیم تا بررسی کنیم که آیا محور مقاومت به طور کلی پاسخ می‌دهد یا هر جبهه به تنهایی پاسخ می‌دهد و منتظر بودیم تا به مذاکرات فرصت دهیم زیرا هدف ما توقف تجاوز به غزه بود.

نصرالله با اشاره به حمله چند هفته پیش رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت گفت: این دشمن اسرائیلی بود که باعث تشدید تنش در جبهه جنوبی شد.

سید حسن نصرالله گفت: عجله برای پاسخگویی به ترور فؤاد شکر می توانست منجر به شکست عملیات شود. در نتیجه رایزنی ها تصمیم گرفتیم با توجه به مسائلی که به مرور زمان مشخص می شود، فعالیت خود را به صورت جداگانه آغاز کنیم.

وی افزود: مرکز موساد در نزدیکی تل آویو اولین هدف ما بود. زیرا مرکز جاسوسی و تروریسم صهیونیستی است.

دبیرکل حزب الله افزود: بنابراین تصمیم گرفتیم که پاسخ هدف نظامی باشد و موضوع نیز به ترور فؤاد شکر مربوط می شود. پایگاه گیلوت متعلق به سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل و واحد 8200 است که در نزدیکی تل آویو قرار دارد.

سید حسن نصرالله گفت: پایگاه گیلوت 110 کیلومتر با مرزهای لبنان و 1500 متر با مرزهای شهرستان تل آویو فاصله دارد. هدف ما پایگاه اطلاعات نظامی در گیلوت و هدف قرار دادن تعدادی پایگاه و پادگان در جلیل و جولان بود.

وی توضیح داد: تصمیم گرفتیم پایگاه ها و پادگان ها در جلیل و جولان را با موشک کاتیوشا هدف قرار دهیم. تصمیم بر این بود که 300 موشک کاتیوشا برای چند دقیقه درگیر گنبد آهنین شوند تا پهپادها بتوانند عبور کنند.

سید حسن نصرالله گفت: 340 موشک کاتیوشا به پایگاه ها و پادگان های اسرائیل شلیک کردیم. برای اولین بار هواپیماهای بدون سرنشین را از منطقه بقاع به فضا پرتاب کردیم.

وی افزود: تمامی پهپادهایی که از بقاع پرتاب شده بودند، به سلامت از مرزهای لبنان و فلسطین به سمت اهداف مشخص شده عبور کردند. هدف نظامی خاصی که ما مورد هدف قرار دادیم پایگاه اطلاعات نظامی واحد 8200 در نزدیکی تل آویو بود.

او همچنین گفت: پهپادهای ما موفق شدند 8200 پایگاه اطلاعاتی ارتش اسرائیل را هدف قرار دهند. دشمن سعی دارد داستان را سانسور کند. اما گذشت زمان حقیقت را آشکار خواهد کرد.

سید حسن نصرالله گفت: هدف ما پرتاب موشک بالستیک نبود. اما ممکن است در آینده یا به زودی این کار را انجام دهیم.

وی افزود: ما گفتیم که پاسخ – ما مقدماتی است و اگر نتیجه عملیات برای ما کافی نباشد، بعداً تصمیم می گیریم که چه کار کنیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *