دیدار سرپرست سابق ریاست جمهوری ایران و نخست وزیر عراق در بغداد / تقدیر مخبر از دولت و ملت عراق برای میزبانی زائران اربعین / السودانی: مواضع مشترک تهران و بغداد باید در تمام تحولات بین المللی و منطقه موثر واقع شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

رئیس جمهور سابق در دیدار با نخست وزیر عراق از زحمات دولت و مردم این کشور در میزبانی از زائران اربعین تقدیر و تشکر کرد.

در این دیدار که – جمعه در حاشیه حضور در سفر اربعین در بغداد برگزار شد، دکتر محمد مخبر خطاب به محمد شیعه السودانی گفت: خدمات و تلاش های انجام شده برای اربعین. بازدیدکنندگان کاملاً مشخص هستند و در طول و در سالهای اخیر آمادگی و زیرساخت های مناسبی برای این سفر فراهم شده است.

وی با اشاره به سطح روابط تهران و بغداد، این تعاملات را راهبردی و راهبردی توصیف کرد و گفت: بسیاری از موانع و مشکلات در زمینه همکاری‌های اقتصادی و فعالیت‌های بخش خصوصی در دو کشور به ویژه با پیگیری‌های شخصی برطرف شده است. -آقای سودانی. -بالاتر، اما هنوز زمینه های جدید زیادی برای تعمیق این روابط وجود دارد.

رئیس سابق ریاست جمهوری همچنین به مواضع خوب عراق در قبال غزه اشاره کرد و گفت: – مسئله فلسطین از یک موضوع درونی جهان اسلام به یک موضوع جهانی تبدیل شده است که همه وجدان های آگاه و هوشیار جهان را جریحه دار کرده است.

وی در این دیدار خطاب به جناب آقای دکتر مخبر نخست وزیر عراق گفت: نقش و نفوذ جنابعالی در توسعه روابط دو کشور کاملاً روشن است و بسیاری از مسائل و مشکلات را در جلسات و دیدارها پیگیری و حل کرده اید. جلسات

محمد شیعه السودانی افزود: خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی برای دولت و ملت عراق مایه خیر و برکت است و همچنین از تلاش جمهوری اسلامی و ارائه امکانات و تسهیلات تشکر می کنیم. به ویژه در مناطق خدماتی.» داروها و غیره برای این بازدیدکنندگان.»

وی مواضع مشترک ایران و عراق در قبال فلسطین را ارزشمند و پیشگام برشمرد و باید در تمامی تحولات بین المللی و منطقه ای موثر باقی بماند.

نخست وزیر عراق همچنین انتخاب دکتر مسعود المادیجیان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که شاهد تقویت روابط تهران و بغداد از جمله در زمینه های سیاسی و اقتصادی باشیم.

وی عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در سوریه و شهادت اسماعیل هنیه در تهران را نشان دهنده عمق دشمنی اسرائیل و موید مسئولیت جمهوری اسلامی و نقش آن در منطقه دانست.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *