درخواست از مسافران: به رانندگان اتوبوس فرصت استراحت بدهید/ عمده دلیل تصادفات اتوبوسی به دلیل خستگی است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایلنا: مدیرکل مدیریت بحران سازمان حمل و نقل زمینی علت اصلی تصادفات اتوبوس را خستگی اعلام کرد و گفت: مسافران در صورت طولانی شدن توقف به راننده اجازه رفع خستگی و اعتراض به راننده را نمی دهند. از مسافران می خواهیم در سفر با وسایل نقلیه عمومی صبور باشند.

فرهاد مهریاری درباره تصادفات اخیر اتوبوس در جاده های کشور گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای سفرهای اتوبوسی، تردد اتوبوس ها نیز افزایش می یابد و در این صورت احتمال تصادف نیز افزایش می یابد. اما آنچه در بررسی تصادفات حائز اهمیت است این است که متوجه شدیم در اکثر این تصادفات اتوبوس و سایر خطاهای خودرو مقصر این تصادفات نبوده است، اما زمانی که یکی از محورهای این تصادفات اتوبوس باشد، واکنش های خبری بیشتر می شود. . را

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه با افزایش ترافیک، خستگی و خواب آلودگی رانندگان نیز افزایش یافت. در تصادفات اخیر شاهد بودیم که راننده در سه کیلومتری مقصد دچار حادثه شد و این حادثه پس از بیش از 8 ساعت رانندگی رخ داد.

مدیرکل مدیریت بحران شرکت حمل ونقل زمینی تایید کرد: اگر راننده می توانست خستگی خود را برطرف کند و در همان مکانی که ساعت کار کرده بود استراحت کند، شاید این اتفاق نمی افتاد.

مهریاری با اشاره به عدم همکاری مسافران و رانندگان اتوبوس برای رفع خستگی، بیان کرد: مشکل اینجاست که مسافران اجازه رفع خستگی را به رانندگان نمی دهند و در صورت طولانی شدن توقف به راننده اعتراض می کنند. از مسافران می خواهیم در سفر با وسایل نقلیه عمومی صبور باشند. در حالی که به رانندگان اتوبوس فشار می آوریم تا برای رسیدن به مقصد سرعت نگیرند، اما با رفتار مسافرانی مواجه می شویم که هر بار که رانندگان توقف می کنند یا با سرعت مجاز رانندگی می کنند، اعتراض خود را به آنها نشان می دهند. این در حالی است که اساساً رانندگان موظف به توقف و استراحت هستند.

وی افزود: وقوع تصادف در حوالی مقصد پس از چندین ساعت رانندگی ناشی از بی توجهی سایر رانندگان است و از مسافران می خواهیم مزاحم رانندگان نشوند و اجازه استراحت دهند.

مدیرکل مدیریت بحران سازمان حمل و نقل زمینی تایید کرد: موضوع مهم دیگر عدم استفاده مسافران از کمربند ایمنی است زیرا معتقدند ایمنی اتوبوس ها بالاتر از خودروهای سواری است. همه صندلی های اتوبوس مجهز به کمربند ایمنی هستند و در هر تصادف گزارش شده شاهد هستیم که مسافران به دلیل استفاده نکردن از کمربند آسیب دیده، کشته یا مجروح می شوند.

ماهریاری گفت: میزان رعایت استفاده از کمربند ایمنی در اتوبوس ها در بین مسافران تقریباً وجود ندارد و پلیس هیچ نفوذی برای کنترل این موضوع ندارد و برای رعایت این استاندارد باید فرهنگ سازی شود. قبلا پلیس راهنمایی و رانندگی رانندگان اتوبوس را به دلیل نبستن کمربند جریمه می کرد، اما رانندگان چگونه می توانند مسافران را به بستن کمربند قانع کنند و این نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی به لزوم استراحت اتوبوسرانی اربعین اشاره کرد و گفت: اتوبوسرانی اربعین باید مدیریت زمان داشته باشند و در معابر مرزی و مبادی استراحت برای رانندگان تعبیه شده است. اما گاهی می بینیم که رانندگان برای مدت مشخصی استراحت نمی کنند و به آنها توصیه می کنیم که استراحت کنند زیرا خواب قاتل خاموش می شود و به راننده اجازه پاسخگویی به موقع نمی دهد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *