نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف به وزیر علوم: اساتید اخراج‌شده را بازگردانید / دلیل اخراج‌ها «خالص سازی دانشگاه» بود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

جماران: در نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به سیما صراف وزیر علوم آمده است:

در روزهایی مانند این سال گذشته، دکتر علی شریفی زرشی، استاد گروه کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، خبر قطع ارتباط علمی خود با این دانشگاه را منتشر کرد.

با توجه به شهرت وی به تعهد و جایگاه علمی در بین دانشجویان و جامعه دانشگاهی، بر کسی پوشیده نبود که دلیل این تصمیم چیزی جز ادامه همان روند ناعادلانه سابق نبوده است. “پاکسازی دانشگاه”

قطع همکاری با دکتر شریفی زرچی تنها یکی از مصادیق تصمیمات متولیان ذیربط در چند سال گذشته برای دستیابی به این هدف است که آثار آن را می توان در اخراج بی دلیل اساتید از دانشگاه های مختلف کشور مشاهده کرد. روندی که چیزی جز سرخوردگی و سرخوردگی در بین دانشگاهیان به ارمغان نیاورده است.

علم در اختیار یک اقلیت خاص قرار گرفته و در نتیجه دانشگاه از اختیاراتی که برای کمک به کشور از وضعیت فعلی نیاز دارد فاصله گرفته است. اساتید دلسوز در کنار علم و دانش، شاگردانی مانند خود تربیت می کنند که در شرایط کنونی می توانند مرهمی بر زخم های کشور باشند.

اساتید آینه ای برای آینده دانشجویان هستند و نحوه برخورد با آنها می تواند تأثیر عمیقی بر ذهنیت دانشجویان در مورد آینده آنها داشته باشد. بدیهی است که اخراج این اساتید متخصص موجب ناامیدی جامعه دانشگاهی شده و آنان را برای بهبود وضعیت خود ناامید می کند.

نتیجه این روند کاهش نیروی متخصص در کشور است. انتظار می رود جنابعالی به عنوان دانش آموخته دانشگاه که خود را فرزند نهاد علم می دانید و اعاده حیثیت به دانشگاه را از اهداف خود قرار داده اید، با دعوت از اساتید معزول دانشگاه ها و مماشات با آنها

نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف به وزیر علوم: اعاده اساتید اخراجی/ دلیل برکناری ها

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *