آخرین آمار فوتی‌های ایرانی حج؛ ۱۷ نفر

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و عتبات و اعضای بعثه نظارت و بازرسی مقام معظم رهبری، اعلام شد: 17 زائر ایرانی از ابتدای مناسک حج جان باختند که 9 نفر از آنان در مکه مکرمه دفن شدند.

به گزارش ایسنا، آخرین آمار زائران فوت شده در ایران از ابتدای مراسم حج تا پایان روز جمعه 10 تیر 1403 در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاحی اعلام شد. نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و اعضای بعثه نظارت و بازرسی مقام معظم رهبری. بدین ترتیب 17 حاجی (یک نفر در مدینه و 16 نفر در مکه) در پادشاهی عربستان سعودی جان باختند. سه نفر از آنها زن و بقیه مرد بودند. هشت تن از کشته شدگان سنی بودند.

همچنین اعلام شد که 9 تن از کشته شدگان در مکه به خاک سپرده شدند. حداقل سن متوفی 51 سال و حداکثر سن 87 سال می باشد.

نماینده فقیه در امور حج و عمره در این جلسه گفت: باید تلاش شود تا موضوع نظارت و بازرسی در مجموعه حج و عمره، بعثه مقام معظم رهبری و برنامه ریزی های نهایی در حوزه های مختلف نهادینه شود. باید با دقت بررسی شود و موضوع را جدا کرده و با ارائه راه حل همراهی کند.

نمایندگان گزارش های واحد بازرسی و نظارت ماموریت را دلگرم کننده توصیف کردند و افزودند: چشم انداز این یگان باید بر عوامل اجرایی مقدم باشد و خسارت را از قبل مشخص کند. زیرا این گزارش ها باعث ارتقای کیفیت کار و کارایی برنامه ها و خدمات شده و در جای خود مفید خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و حج به سایر اعضای هیأت نظارت و بازرسی پیشنهاد داد برای ارتباط بین همکاران این واحد و رفع نواقص احتمالی که در ایام تشریق وجود داشت، پیام های داخلی طراحی و استفاده شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *