ماجراجویی جدید کره شمالی؛ «پهپادهای انتحاری» با حضور کیم جونگ اون آزمایش شدند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

کره شمالی اعلام کرد که پهپادهای جدید انتحاری را در حضور کیم جونگ اون با موفقیت آزمایش کرده است.

روز دوشنبه 5 سپتامبر، رسانه دولتی کره شمالی مدعی شد که «پهپادهای انتحاری» این کشور پس از پرواز در مسیرهای از پیش تعیین شده، توانستند اهداف مجازی – از جمله یک تانک ساختگی – را مورد هدف قرار دهند.

بر اساس این گزارش ها، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، همزمان با آزمایش پهپادهای انتحاری جدید، از محققان این کشور خواست تا برای این پهپادها «هوش مصنوعی» توسعه دهند.

این رسانه ها گزارش دادند که کیم جونگ اون خواستار تولید پهپادهای انتحاری بیشتر مانند پهپادهای انتحاری زیر آب و همچنین هواپیماهای شناسایی استراتژیک و هواپیماهای بدون سرنشین چند منظوره شده است.

این تسلیحات که به عنوان مهمات خوشه ای نیز شناخته می شوند، به طور گسترده در جنگ در اوکراین و همچنین در خاورمیانه مورد استفاده قرار می گیرند.

تصاویر منتشر شده توسط رسانه های دولتی کره شمالی حداقل چهار نوع پهپاد مختلف را نشان می دهد.

سخنگوی رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که می‌دانیم تعدادی پهپاد به عنوان هدیه از روسیه در اختیار کره شمالی قرار گرفته است، اما تحلیل عملکرد این پهپادها در رابطه با ظاهر این پهپادها پهپادهای ایرانی “شاهد” و پهپادهای “زالا لانست” روسی اقدامات بیشتری لازم است.

در رابطه با آزمایش روز شنبه، وزارت اتحاد کره جنوبی گفت این اولین بار است که همسایه کره شمالی هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری را شناسایی می کند.

در سال 2022، چندین هواپیمای بدون سرنشین کره شمالی از مرز وارد حریم هوایی کره جنوبی شدند و برای مدت کوتاهی در منطقه پرواز ممنوع در اطراف دفتر ریاست جمهوری این کشور پرواز کردند و سپس به کره شمالی بازگشتند.

کره جنوبی اعلام کرد که در سال جاری از سلاح های لیزری برای سرنگونی پهپادهای همسایه شمالی خود استفاده خواهد کرد.

در صورت تحقق این وعده، کره جنوبی اولین کشوری در جهان خواهد بود که از این سلاح ها در ارتش خود استفاده می کند. برخی از آسمان خراش ها در سئول نیز بر روی سقف خود به سلاح های ضد هوایی مجهز شده اند.

کره جنوبی و ایالات متحده تمرینات نظامی مشترک تابستانی خود را هفته گذشته آغاز کردند. در این تمرینات یاد می گیرید که چگونه به هواپیماهای بدون سرنشین کره شمالی پاسخ دهید.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *