هواشناسی: رگبار و رعد و برق در تهران/ کاهش دما از چهارشنبه

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به بارش باران و رعد و برق از بعدازظهر – (5 شهریور) در استان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد اعلام کرد: وقوع رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط وزش باد و گرد و خاک از بعدازظهر دوشنبه تا پنجشنبه (14 شهریور تا 17 شهریور) در استان تهران به ویژه در ارتفاعات وجود دارد. و فیروزکوه، مورد انتظار است.

از اثرات این خطر می توان به احتمال آبگرفتگی موضعی جاده ها، احتمال جریان آب، رعد و برق و لغزش به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و کاهش دید اشاره کرد. کیفیت پایین هوا، احتمال آسیب به تجهیزات در مناطق شهری و برون شهری، از جمله علائم سقوط کرده، بیلبوردها، داربست ها، و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات، و احتمال شکسته شدن درختچه ها و درختان قدیمی. .

توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران از کمپینگ و برپایی چادر در حاشیه و نهرها و مسیل ها و احتیاط در فعالیت های گردشگری طبیعی و کوه نوردی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و خودداری از چرای دام و … تردد عشایر در منطقه حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی دهانه پل ها، کانال ها و آبراه ها، خودداری از سمپاشی و سمپاشی باغات و مزارع، انتقال محصول به مناطق سرپوشیده، احتیاط در تردد و پارک نکردن خودروها در حاشیه نیمه. -ساختمان ها و درختان تمام شده

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *