بلینکن از مقامات اسرائیل خواست که از تشدید تنش با لبنان اجتناب کنند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه در دیدار با مقامات اسرائیلی بر لزوم پرهیز از تشدید تنش در لبنان در بحبوحه جنگ غزه تاکید کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن با زخی هانگبی و ران درمر، رئیس شورای عالی امنیت ملی و وزیر امور استراتژیک اسرائیل گفتگو کرد.

در این اطلاعیه آمده است که رئیس دیپلمات آمریکایی خواستار راه حل دیپلماتیک برای بازگشت خانواده های اسرائیلی و لبنانی به خانه هایشان شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر موافقت خود را با «طرح عملیاتی حمله به لبنان» اعلام کرد. اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل نیز هشدار داد که دولت وی در حال نزدیک شدن به تصمیم نهایی در مورد جنگ گسترده با حزب الله لبنان است. اما ایالات متحده از ایجاد جبهه جنگ دوم علیه اسرائیل در منطقه ابراز نگرانی کرد.

تایمز اسرائیل نوشت که ایالات متحده همچنین ابراز نگرانی کرده است که سیستم دفاعی گنبد آهنین اسرائیل ممکن است در صورت جنگ تمام عیار با حزب الله لبنان کافی نباشد.

با این حال، بر اساس این پست، آنتونی بلینکن بر “تعهد قوی ایالات متحده” به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

پیش از این، سرلشکر هرتز هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفته بود که اسرائیل از قدرت حزب الله آگاه است، اما راه حل هایی برای مقابله با چنین تهدیداتی دارد. وی تصریح کرد: ما بی نهایت توانایی بیشتری داریم که دشمن تنها بخشی از آن را می داند.

از سوی دیگر، حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله نیز هشدار داد که در صورت وقوع جنگی گسترده، «هیچ نقطه‌ای در اسرائیل» از موشک‌ها و پهپادهای این گروه در امان نخواهد بود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *