معاون اجرایی رئیس‌جمهور: احتمالا نشست خبری رئیس‌جمهور هفتۀ آینده برگزار شود /فکر می‌کنم سخنگوی دولت چهارشنبه انتخاب شود / هنوز درباره سفرهای استانی رئیس‌جمهور به جمع‌بندی نرسیده‌ایم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: معاون اجرایی رئیس جمهور به رویکرد دولت چهاردهم در خصوص سفرهای رئیس جمهور به استانداری ها اشاره کرد و گفت: در خصوص سفرهای استانداری ها هنوز به جمع بندی نرسیده ایم و طبق برنامه هفتم مشخص است که چه چیزی مشخص است. برای استانداری ها برنامه ریزی شده است.

محمدجعفر قائم پناه معاون اجرایی رئیس جمهور در برنامه گفت وگوی مطبوعاتی شبکه خبر سیما با اشاره به رویکرد دولت چهاردهم در انتصاب مدیران و استانداران گفت: همانطور که آقای پزشکیان بارها تاکید کردند در بحث ها و سخنرانی های مختلف، یک گروه نه می تواند کشور را اداره کند و نه شما می توانید کشور را با دعوا اداره کنید.

وی افزود: وقتی در جایی درگیری پیش می آید ما موافق هستیم و این توافق به این معناست که همه ما بر یک اصل مشترک که با اهداف خودمان منطبق است یعنی نحوه اداره کشور موافق هستیم و برای رسیدن به این هدف باید با یکدیگر سازش کنند.” چه تسویه حسابی بالاتر از چشم اندازی که 20 سال پیش توسط مقام معظم رهبری ترسیم شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: وقتی ایران را به عنوان کشوری پیشرفته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه و با هویت اسلامی، انقلابی و الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل می بینیم. این است؟ ارزش بالاتر؟ تا کشورمان بزرگ شود.

قائم پناه گفت: برای ساختن ایران توسعه یافته و آزاد و مردمی که نیازی به نگرانی و آسودگی نداشته باشند، توافق ما در دولت بر این موضوع است. این نشان می دهد که ما می توانیم به این مهم برسیم و معتقدیم مردم ایران لیاقت بیش از این را دارند.

وی در همین زمینه افزود: با این ثروت و موقعیت ژئوپلیتیک ویژه ای که در کشور داریم و موقعیت ویژه سیاسی، اجتماعی و جغرافیایی که از آن برخورداریم، واقعاً می توانیم محلی برای تبادلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در منطقه باشیم. . آیا زندگی آنها سخت است؟

رئیس نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: بنابراین اگر بخواهیم بر این مشکلات فائق آییم و نگاه و بینشی را که رهبران داشتند و می خواهند ایران را بزرگ بسازند و بر اساس هویت تاریخی و دینی خود بسازیم دنبال کنیم، لازم است که باید با هم به توافق برسیم

قائم بنا در پاسخ به این سوال که در انتصابات چه شاخص هایی برای پیشرفت ایران اتخاذ می شود، گفت: اگر به نحوه تشکیل دولت نگاه کنید متوجه می شوید که در دولت ما جناح های مختلفی وجود دارد حتی عزیز من که رای داده است. در مورد آقای هو در دولتمان، ما شورای وزیران را بر این اساس انتخاب کردیم که بتوانیم آنها را از بین تمام جریانات و جریانات سیاسی موجود در کشور بر اساس قوانین و شرایط موجود در کشور انتخاب کنیم. بر اساس آنها و بر اساس اجماع، هماهنگی و تعامل سازنده، دولت رای داد و خوشبختانه مجلس نمایندگان نیز پاسخ مثبت داد، زیرا در دوره‌های گذشته کل کابینه را ندیدیم، اما در این دور کامل شد.

وی به رای اعتماد مجلس به همه وزرای پیشنهادی اشاره کرد و گفت: علیرغم اختلافات فرقه ای و شاید جهت گیری مجلس با آقای مازیکیان صددرصد نبود، نتیجه مجلس تعامل بود یعنی ما معتقدیم که این گروه و جناح نمی تواند کشور را اداره کند، بنابراین ما بر این اساس دولت را تشکیل دادیم و از زنان و گروه های مختلف در مورد نحوه استفاده و تنظیم وزارتخانه نظرسنجی کردیم و حتی با گروه های مخالف خود رایزنی کردیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه تنها شورای رئیسه در تشکیل دولت شرکت داشت، خاطرنشان کرد: افراد دیگری نیز حضور داشتند، لذا دست همراهی، همدردی و همفکری به سوی همه دراز شد که در نهایت منجر به تشکیل هیات وزیران

قائم بنا افزود: بنابراین در مرحله بعدی در سطح انتخاب مدیران و استانداران باید سعی کنیم شاخص هایی را مشخص کنیم که چه کسانی فارغ از جنسیت، نژاد، سن و فکر، توانمند و شایستگی، شایستگی، دانش و تجربه دارند. موقعیت

وی افزود: هیچکس فکر نکند در دولت فقط یک جناح پزشک وجود دارد، کسانی که معتقدند می توانند در چارچوب برنامه، سیاست های کلی، برنامه هفتم و با نظر و تایید پزشکیان.” این رویکرد در دولت ما جایگاهی خواهد داشت.»

سخنگوی رسمی دولت تا 90 درصد انتخاب شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: باید در منطقه اول قرار بگیریم و در جایگاه علمی و فناوری باشیم گفت: این جایگاه حق ماست و کارنامه تاریخی و هویت ملی ما نشان می دهد که ایران می تواند در منطقه اول شود.

وی با اشاره به نقل قول خودش مبنی بر تعیین مهلت برای تعیین داور گفت: به من گفته شد تا پایان شهریور ماه آینده داوران تعیین می شوند که بیشتر گمانه زنی است.

رئیس بنیاد ریاست جمهوری ادامه داد: آقای مومنی انشالله باید معاونین خود را انتخاب کنند و حتما با هماهنگی شورای دولت استاندارانی را که شایسته، شایسته و توانمند هستند، با صبر و دقت انتخاب می کنند تا بتوانیم اجرا کنیم. برنامه ها آقای مازیکیان.

وی همچنین به انتخاب سخنگوی دولت اشاره کرد و گفت: انشالله در اولین جلسه هیات دولت که روز چهارشنبه خواهد بود، هیات دولت باید موافقت کند و سخنران توانمندی را ارائه کند و امیدوارم شما هم باشید. سخنگوی حرفه ای ما از این پس 90 درصد انتخاب شده اند که باید به تصویب شورای دولت برسد.

معاون اجرایی رئیس جمهور به تاریخ برگزاری نشست خبری رئیس جمهور نیز اشاره کرد و تأیید کرد: رئیس جمهور هنوز نشست خبری برگزار نکرده است، شاید هفته آینده شاید نشست خبری برگزار کند، البته تصمیم با خودشان است.

قمبانه به رویکرد دولت چهاردهم در خصوص سفرهای رئیس جمهور به استانداری ها اشاره کرد و گفت: هنوز بر اساس برنامه هفتم در خصوص سفرها به استانداری ها به جمع بندی نرسیده ایم و مشخص است چه برنامه هایی برای استانداری ها تعیین شده است. هیئت دولت را به استانداری ها ببریم، شاید بیایید کار جدیدی انجام دهیم که دنیای – از راه دور قابل کنترل است. او و مردم هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم. شاید باید رویکرد جدیدی را انتخاب کنیم.

وی افزود: شاید نیاز ما به اخذ مصوبات استانداری کمتر باشد. نکته قابل توجه این است که هزاران پروژه ناتمام در کشور وجود دارد و منابع ما محدود است. اگر طرح جدیدی در استان‌ها شکل بگیرد، ممکن است پروژه‌های قبلی اجرا نشود، بنابراین با توجه به داشته‌هایمان باید پروژه‌های نیمه‌تمام این سال‌ها را تکمیل کنیم و سپس به استان‌ها برویم و پروژه‌های جدید را شروع کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: تا جایی که بتوانیم مصوبات توجیه فنی دولت قبل را اجرا می کنیم و البته موظف به اجرای تعهدات دولت هستیم و بدون شک این حق مردم است. حق مردم بر عهده دولت است.» البته با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم، موارد فوق را به حداکثر میزان خود انجام دهیم. اما کاری که ما انجام می دهیم این است که برای غلبه بر بسیاری از مشکلات کشور ما باید ثروتمند شود و مردم باید تولید ثروت کنند تا کی از طریق یارانه و کمک به کمیسیون امداد و بهزیستی مردم را به درآمد برسانیم؟

مردم نباید بر اساس حق و عدالت انتخاب کنند

گیمبانه تاکید کرد: بر اساس سیاست ها و چشم انداز کلی مردم باید آنقدر ثروتمند شوند و تولید ثروت کنند که نیازی به کمک های دولتی نداشته باشند و آبرومندانه زندگی کنند، نیازی به دریافت مزایا و یا خدای ناکرده دسترسی به موسسات رفاهی اجتماعی نداشته باشند. مشتری شوید؛ عزت ملت ایران از اینها بالاتر است و همه جوانان و زنان و مردان ایران باید آزادانه زندگی کنند و دست خود را به سوی نیازمند دراز نکنند و ثروتمند و مقتدر باشند.

وی افزود: امیدوارم مردم ایران با کمک همه مولفه های قدرت و صاحبان قدرت در کشور بتوانند ثروت تولید کنند و دولت با تولید ثروت به سه وظیفه اصلی خود دست یابد. که آموزش و پرورش برای مردم است، یعنی مردم حق دارند از دولت تقاضای آموزش خوب داشته باشند.

رئیس نهاد ریاست جمهوری به مصوبه هیات گزینش کشوری که اخیرا از رئیس جمهور دریافت کرده است، اشاره کرد و گفت: متأسفانه ممکن است در این روزها صدها پیامک دریافت کنم که قرار شد به رئیس جمهور اطلاع رسانی کنم. ” موضوع گزینش و در ابلاغیه ای که ریاست جمهوری به اینجانب اعلام کرد، بر اساس سیاست های کلی دستگاه های اجرایی، ارتقای استانداردها و نوسازی روش ها، مشمول کد 19 یا 5 معلمان شدیم. انتخاب نیروی انسانی به منظور جذب نیروهای انسانی توانمند، متعهد و شایسته با پرهیز از نظرات و مواضع محدود سلیقه ای و غیرحرفه ای، تأیید رئیس جمهور در ابلاغیه صادره از سوی ایشان جزء سیاست های کلی ابلاغی محسوب می شود.

قائم بنا در همین زمینه افزود: این بدان معناست که ما باید افراد شایسته این کشور را به کار بگیریم، باید انتخاب خود را مدرن کنیم و هرکس در این سرزمین است حق دارد و عدالت به همه عزیزانی که آموخته اند حکم می کند ادارات و آموزش و پرورش ما اگر امتناع کنند یا آنها را انتخاب نکنند، باید بر اساس حقیقت و عدالت باشد.

وی ضمن تشکر از وزیر آموزش و پرورش گفت: از همه دوستداران فرهنگی که نمادهای 19 و 5 را دریافت کردند خواهشمندم اعتراض خود را کتبا اعلام کنند انشاالله هیئت مرکزی گزینش کشور را انتخاب می کند: ابتدا از شما می خواهم که محترمانه صحبت کنید شاید یکی از جوانان یک مطلبی را منتشر کرده باشد یا لباسی پوشیده باشد که شما می توانید آن عزیزانی را انتخاب کنید که بهای آن کشور است سعی کنید با تسامح با آنها برخورد کنید و معلمانی را انتخاب کنید که از عقل و دانش بیشتری برخوردار باشند.

گیمبانه با انتقاد از اینکه درصد مصاحبه ها در انتخاب آموزش و پرورش به 40 درصد رسیده است، گفت: مبنای علمی و دانش مردم باید درصد بیشتری در گزینش داشته باشد.

وی تصریح کرد: از همه مراکز گزینش گرفته تا ابلاغ آیین نامه گزینش که می توانیم بر اساس سیاست های مقام معظم رهبری اصلاح کنیم، از ایشان می خواهم که با جوانان کشور کمی مهربان تر رفتار کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: با دختران عزیز این سرزمین مهربان باشید و اگر مشکلی وجود دارد سعی کنیم آنها را جذب کنیم همه ایران را متحد کنند تا مشکلات کشور را حل کنند تا کاری که می کنند انجام دهند.

قائم بنا افزود: باید کاری کنیم که جوانان ما از کشور خارج نشوند. وقتی می بینیم هزاران نفر از تحصیلکرده های کشور به خارج از کشور رفته اند، به خاطر تنگ نظری هایمان، دلمان به درد می آید. چرا جوانان باید کشور خود را ترک کنند و بروند به یک کشور خارجی خدمت کنند؟ چرا باید مهندس ما به خاطر ظلم ما به خارج از کشور برود؟

وی افزود: ایران برای همه و متعلق به همه ایرانیان است، بنابراین انتخاب ما با این نگاه و این رویکرد است. از همه عزیزان شرکت کننده در این رویکرد می خواهیم که با دید مثبت تری به مردان و زنان جوان ما نگاه کنند تا آنها را جذب کنیم.» جوانان عزیزمان ایرانی.» مایه افتخار و افتخار ماست، خدا نکند جوانی بخواهد به دلیل برخورد نامناسب با یک نهاد دولتی و با انتخاب آن، از کشور خارج شود، چه در دنیا و چه در آخرت مسئولیت پذیر باشیم. چرا ما باید این کار را انجام دهیم و این مهندسان و پرستاران باید از کشور خارج شوند؟

رئیس نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ایران کشوری است که همه جوانان، زنان و مردان این کشور در آن مشارکت دارند، اگر خدای ناکرده این جوانان و مردان و زنان ما از ما ناراضی باشند، باعث نارضایتی مردم می شود. از جمهوری اسلامی ناراضی هستم و امیدوارم دولت ما کاری کند که انشالله در انتخابات بعدی هرکس در انتخابات معرفی شود 70 یا حتی 80 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند رضایت مردم از اسلام. جمهوری باعث سربلندی ایران و سربلندی رهبری جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *