ورود امارات به بازداشت مدیرعامل تلگرام در فرانسه: دوروف شهروند ماست؛ پرونده او را به دقت دنبال می‌کنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

امارات متحده عربی از فرانسه خواست تمام خدمات کنسولی را به دروو ارائه دهد و تاکید کرد که مراقبت از شهروندان اماراتی در اولویت قرار دارد.

امارات متحده عربی اعلام کرد که پرونده پاول دوروف، موسس و مدیر عامل اپلیکیشن پیام رسان تلگرام، شهروند اماراتی را پس از دستگیری و تمدید مدت بازداشت اولیه توسط مقامات فرانسوی، از نزدیک دنبال می کند.

دادستانی عمومی پاریس اعلام کرد که دوروف (39 ساله) روس الاصل روز شنبه در فرودگاه لو بورژه پاریس بر اساس تحقیقات قضایی که از ماه گذشته آغاز شد و شامل 12 جنایت جنایی مرتبط با اپلیکیشن معروف تلگرام بود، دستگیر شد.

پیش از این روز سه شنبه، وزارت امور خارجه امارات در بیانیه ای اعلام کرد که پرونده دوروف را از نزدیک دنبال می کند و درخواستی را به دولت فرانسه ارائه کرده است تا فورا کلیه خدمات کنسولی را به مدیر عامل تلگرام ارائه کند. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: مراقبت از شهروندان، حفظ منافع آنها، پیگیری امور و تامین تمامی جوانب رسیدگی به آنها از مهمترین اولویت های امارات متحده عربی است.

اگرچه دوروف در روسیه متولد شد، اما بیشتر دوران کودکی خود را در ایتالیا گذراند و شهروند امارات متحده عربی، فرانسه، روسیه و جزیره سنت کیتس و نویس در دریای کارائیب است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در اولین اظهارنظر عمومی خود درباره دستگیری دوروف گفت: این یک اقدام سیاسی نیست، بلکه بخشی از تحقیقات مستقل است. مکرون در پست خود در شبکه های اجتماعی گفت: فرانسه به شدت به آزادی بیان متعهد است، اما به آزادی هایی که در چارچوب قانونی، چه در شبکه های اجتماعی و چه در زندگی واقعی، برای حمایت از شهروندان و احترام به حقوق اولیه آنها رعایت می شود.

فرانسه و امارات متحده عربی روابط نزدیک نظامی دارند فرانسوی ها در ابوظبی پایگاه دریایی دارند و نیروهای اماراتی از تانک های Leclerc و جت های جنگنده رافال ساخت فرانسه استفاده می کنند.

مقامات دولتی روسیه از دستگیری دوروف ابراز خشم کردند و برخی آن را با انگیزه سیاسی و شاهدی بر استانداردهای دوگانه غرب در مورد آزادی بیان توصیف کردند.

تلگرام در بیانیه‌ای از فعالیت‌های خود دفاع کرد و اعلام کرد که با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت دارد و نظارت بر محتوای آن مطابق با استانداردهای صنعت است و دائماً در حال بهبود است. این شرکت افزود که دوروف چیزی برای پنهان کردن ندارد و اغلب به اروپا سفر می کند.

رسانه های فرانسوی گزارش دادند که دوروف به دلیل استفاده از پلت فرم پیام رسانی برای پولشویی، قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم دستگیر شده است. یک قاضی بازپرس فرانسوی یکشنبه شب حکم بازداشت دوروف را تمدید کرد، اما تا بعدازظهر دوشنبه هیچ اتهامی علیه او مطرح نشده بود و جزئیات کمی در مورد تحقیقات در دسترس بود.

به گزارش الجزیره، طبق قوانین فرانسه، دوروف می تواند تا چهار روز بازداشت و بازجویی شود. پس از آن، قضات باید تصمیم بگیرند که او را متهم کنند یا آزاد کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *