زلنسکی: برای حصول توافق با روسیه، امتیاز ارضی نمی‌دهیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: رئیس جمهور اوکراین از پرتاب موفقیت آمیز اولین موشک بالستیک ساخت اوکراین خبر داد و خاطرنشان کرد: کی یف از جنگنده های اف 16 آمریکایی برای دفع حملات اخیر روسیه استفاده کرد. وی همچنین مخالفت خود را با اعطای امتیازات ارضی در ازای صلح ابراز کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: نیروهای مسلح این کشور از جنگنده‌های F-16 برای رهگیری موشک‌ها در آخرین حمله روسیه به این کشور استفاده کردند. وی با بیان اینکه جنگنده های F-16 تاکنون نتایج خوبی کسب کرده اند، گفت: این جنگنده ها برای دفع حملات اخیر روسیه به خاک اوکراین مورد استفاده قرار گرفته اند.

رئیس جمهور اوکراین با ادعای اینکه اوکراین در روزهای اخیر دستاوردهای بیشتری در منطقه کورسک داشته است، گفت که با فرمانده عالی ارتش اوکراین درباره این موضوع و استفاده از جنگنده های آمریکایی گفت وگو کرده است.

زلنسکی از همه سربازان و فرماندهان درگیر در جبهه‌های مختلف جنگ تمجید کرد و گفت که با مقامات ستاد نیروهای مسلح کشورش درباره حملات روسیه به شبکه انرژی در اوکراین گفتگو کرده است.

رئیس جمهور اوکراین گفت: ما وضعیت ساختارهای حفاظتی تأسیسات انرژی را به دقت مطالعه کرده ایم و تصمیمات مهمی در این زمینه اتخاذ شده است.

زلنسکی با ادعای اینکه اوکراین ظرفیت تولید بین 1.5 تا 2 میلیون پهپاد در سال جاری را دارد، گفت که کیف پول کافی برای تولید این پهپادها را ندارد و ابراز امیدواری کرد که در نشست آتی سازمان ملل در نیویورک با جو بایدن این کار را انجام دهد. . ایالات متحده یک جلسه دارد.

وی گفت: اوکراین در تلاش است تا نیروهای روسی کنترل منطقه دونتسک را از دست بدهند، زیرا برای کنترل منطقه کورسک، روسیه باید نیروهای خود را از اوکراین خارج کرده و به آن منطقه منتقل کند.

رئیس جمهور اوکراین در نظر دارد در سپتامبر آینده “طرح پیروزی” را به جو بایدن ارائه دهد که شامل امنیت اوکراین، روند کورسک، فشار دیپلماتیک بر روسیه و جنبه های اقتصادی است و انتظار می رود به هریس و ترامپ نیز ارائه شود. .

وی همچنین از ساخت اولین موشک بالستیک تولید اوکراین خبر داد و گفت: این کشور برای اولین بار پرتاب آزمایشی موفق این موشک بالستیک را به ثبت رساند.

زلنسکی با بیان اینکه نیروهای روسی پیش از آغاز عملیات کورسک در خاک اوکراین پیشروی سریع تری داشتند، گفت: این جنگ با گفت و گو و مذاکره به پایان می رسد، اما کی یف می خواهد موضع قوی در مذاکرات داشته باشد. وی تاکید کرد که اوکراین برای دستیابی به توافق با روسیه آماده امتیاز دادن به منطقه نیست.

وی همچنین گزارش های منتشر شده مبنی بر اینکه حمله اوکراین به کورسک باعث لغو مذاکرات آتش بس بین مسکو و کی یف در قطر شده است را تکذیب کرد و گفت که این مذاکرات به یکدیگر مرتبط نیستند.

علاوه بر این، زلنسکی مدعی شد که عملیات اوکراین در کورسک نیروهای روسی را در خارکف متوقف کرد و مسئله کنترل مجدد روسیه بر مناطق “سوم” و چرنیاخوف را حل کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *