وضعیت آب و هوا، امروز ۲ تیر ۱۴۰۳ / هشدار سیل تابستانی در ۷ استان

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارندگی شدید تابستانی در 7 استان از جمله تهران هشدار داد و از افزایش دمای هوای اهواز امروز به 50 درجه خبر داد.

پیش‌بینی‌های کلی نقشه‌های جامع و آینده‌نگر سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز شنبه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی. خراسان شمالی در بعدازظهر و اوایل شب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک پیش بینی می شود.

شدت بارش امروز در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان شمالی، اردبیل، نیمه غربی سواحل دریای خزر و ارتفاعات و کوهپایه های البرز مرکزی واقع در استان های البرز، تهران و سمنان خواهد بود.

فردا یکشنبه علاوه بر مناطق مذکور، در بخش‌هایی از شرق استان کردستان، شمال همدان، شمال مرکزی، قم و خراسان رضوی نیز رگبار پراکنده رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه در استان های شمال غرب واقع در دامنه های مرکزی و غربی البرز و سواحل دریای خزر بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد. در روزهای سه شنبه و چهارشنبه افزایش ابر، رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد در مناطق شمال غرب و غرب و مناطق مرکزی و شمال شرق کشور پیش بینی می شود.

به گزارش تسنیم، طی دو روز آینده با نفوذ جریان شمالی در سواحل دریای خزر کاهش نسبی دما در استانداری های ساحلی دریای خزر رخ می دهد.

وزش باد شدید طی پنج روز آینده در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و بخش‌هایی از کوهپایه‌های البرز جنوبی، غرب و شمال غرب کشور و در مناطق مستعد وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. برای گرد و غبار و کیفیت پایین هوا. طی سه روز آینده دریای عمان و دریای خزر در روزهای شنبه و یکشنبه متلاطم خواهد بود.

بیشینه دمای هوای تهران امروز 36 درجه خواهد بود. دمای هوای اهواز نیز به 50 درجه بالای صفر می رسد.

هشدار نارنجی برای تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری شدید موضعی

زمان پایان: یکشنبه 03/04/1403 ه

نوع خطر: باران شدید، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و غبار در برخی نقاط، تگرگ در برخی نقاط.

ناحیه ضربه:

شنبه 02/04/1403: آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه ها و ارتفاعات در استان های تهران، البرز، مازندران و شمال غرب سمنان.

یکشنبه 03/04/1403: نیمه جنوبی اردبیل، شمال آذربایجان غربی، شرق آذربایجان شرقی، کوهپایه ها و ارتفاعات سمنان.

تاثیر مخاطرات: جریان آب، طغیان مسیل ها، طغیان فصلی رودخانه، رعد و برق، کاهش دید، لغزندگی جاده ها و احتمال ریزش سنگ به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، تگرگ، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در رفت و آمد به ویژه بین شهرها، عدم برپایی و برپایی چادر در حاشیه و نهرها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های گردشگری طبیعی به ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی و خودداری از چرای دام و تردد. عشایر در جاده ها سواحل رودخانه ها و مناطق مرتفع، حصول اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبراه ها، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، آماده سازی راه ها و سایر دستگاه های اجرایی، خودداری از محلول پاشی و محلول پاشی باغات و مزارع.

هشدار تشدید گرادیان فشار

زمان پایان: یکشنبه 03/04/1403 ه

نوع خطر: مناطقی که در معرض باد شدید و طوفان گرد و غبار قرار دارند

ناحیه ضربه:

شنبه 02/04/1403 و یکشنبه 03/04/1403: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی.

تاثیر خطر: در مناطق مستعد طوفان گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری، از جمله سقوط تابلوها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال شکسته شدن درختان.

توصیه: از کویر نوردی خودداری کنید، با گلایدر، هواپیماهای سبک و هلیکوپتر حرکت نکنید، از استحکام سازه های موقت اطمینان حاصل کنید، از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنید، در فعالیت های ساختمانی احتیاط کنید، خودروها را از نزدیک ساختمان ها و درختان نیمه کاره پارک و عبور نکنید. از سموم استفاده نکنید یا باغ ها و مزارع را سمپاشی کنید، در باغ ها از بادگیر استفاده کنید و از نهال ها محافظت کنید، در حالی که درهای سالن های پرورش را بسته نگه دارید.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *