لاوروف: غرب در حال بازی با آتش است؛ جنگ جهانی سوم تنها به اروپا محدود نخواهد ماند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: مسکو می گوید غرب با اجازه دادن به اوکراین برای حمله به عمق روسیه با موشک هایی که تولید می کند، با آتش بازی می کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در سخنانی به ایالات متحده هشدار داد که «جنگ جهانی سوم» به اروپا محدود نخواهد شد.

در 6 آگوست، اوکراین به استان کورسک روسیه حمله کرد و بزرگترین حمله خارجی به روسیه از زمان جنگ جهانی دوم را رقم زد. ولادیمیر پوتین پیشتر گفته بود که مسکو به این حمله پاسخ مناسب خواهد داد.

لاوروف در بخشی دیگر از سخنرانی خود غرب را متهم کرد که به دنبال تشدید جنگ در اوکراین است و موافقت با درخواست های اوکراین برای کاهش محدودیت ها در استفاده از تسلیحات خارجی نشان می دهد که «غرب به دنبال دردسر است».

از زمان حمله به اوکراین در سال 2022، پوتین بارها در مورد خطر یک جنگ گسترده تر که بزرگترین قدرت های هسته ای جهان را درگیر می کند، هشدار داده است، اگرچه او گفته است که روسیه خواهان درگیری با ناتو و ایالات متحده نیست.

لاوروف در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: اکنون بار دیگر تاکید می کنیم که بازی با آتش (که این بچه ها الان با کبریت بازی می کنند) برای عموها و عمه های بزرگتر بسیار خطرناک است.

وی در گفتگو با خبرنگاران در مسکو افزود: «واضح است که آمریکایی‌ها مذاکرات درباره جنگ جهانی سوم را چیزی می‌دانند که اگر این اتفاق بیفتد، بسیار مهم است که بدانیم دکترین خود را داریم شامل دکترین استفاده از سلاح های هسته ای است که اتفاقاً یک محدودیت است و رهبران آمریکایی از آن آگاه هستند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در اوایل این ماه گفت که حمله به منطقه کورسک روسیه نشان داد که تهدیدهای انتقام‌جویانه کرملین یک بلوف بود.

زلنسکی گفت که به دلیل محدودیت های اعمال شده از سوی متحدان، اوکراین نمی تواند از سلاح هایی که در اختیار دارد برای حمله به برخی اهداف نظامی روسیه استفاده کند. او از متفقین خواست تا در تصمیم گیری های خود در مورد چگونگی کمک به کی یف در جنگ جسورتر باشند.

روسیه گفت تسلیحات غربی از جمله تانک های انگلیسی و سیستم های موشکی آمریکایی توسط اوکراین در کورسک استفاده شده است. کی‌یف موافقت کرد که از موشک‌های HIMAR آمریکا برای تخریب پل‌ها در کورسک استفاده کند.

واشنگتن می گوید که از برنامه های اوکراین قبل از حمله غافلگیرانه به کورسک آگاه نبوده است. ایالات متحده نیز اعلام کرد که در این عملیات دخالتی نداشته است.

سرگئی ناریشکین، رئیس اطلاعات خارجی پوتین، روز سه شنبه گفت که مسکو ادعاهای غرب مبنی بر اینکه هیچ ارتباطی با حمله کورسک ندارد را باور ندارد. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز گفت که دخالت ایالات متحده آمریکا در این عملیات یک “واقعیت روشن” است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *