سازمان ملل: برخی خانواده‌های غزه هر ۲ یا ۳ روز یک وعده غذا می‌خورند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که برخی از خانواده ها در جنوب نوار غزه هر دو یا سه روز یک بار فقط یک وعده غذا می خورند، در حالی که خانواده های دیگر وابسته به تقسیم غذا با یکدیگر هستند.

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل در یک کنفرانس مطبوعاتی این موضوع را بیان کرد و تاکید کرد که هزاران آواره در جنوب نوار غزه از کمبود سرپناه، خدمات پزشکی، آب، غذا و بهداشت رنج می برند.

وی افزود: این دفتر در بازه زمانی 7 تا 14 ژوئن، ارزیابی‌های بشردوستانه را در مکان‌هایی که آوارگان در دیرالبلاح، خان یونس و منطقه المواسی در رفح قرار داشتند، انجام داد و مشخص شد که افراد زندگی در چادر و مسکن موقت. و پناهگاه های پر ازدحام. بررسی ها نشان داد که پناهگاه ها نیاز فوری به تعمیر دارند و هیچ گونه حفاظتی در برابر گرمای شدید ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، این دفتر بین المللی ادامه داد: دسترسی به آب بسیار کم است و مردم مجبورند ساعت های طولانی در صف های تامین آب بایستند و همچنین مجبورند از آب دریا برای مصارف خانگی استفاده کنند.

در بخشی دیگر از بیانیه این اداره تاکید شده است که به دلیل تجمع فاضلاب، بیماری های واگیر در غزه شیوع یافته و به دلیل عدم رعایت بهداشت، حشرات، جوندگان و مارها در مناطق مسکونی افزایش یافته است.

در ادامه تایید شد که برخی خانواده ها فقط یک وعده در روز می خورند و برای برخی دیگر یک وعده در دو یا سه روز است و غذای آنها معمولا نان است و غذای خود را با یکدیگر تقسیم می کنند و سعی می کنند غذای خود را ذخیره کنند. غذا. حداقل دارایی انجام می دهد

معاون سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد که محدودیت‌های دسترسی همچنان به طور جدی ارسال کمک‌های بشردوستانه و خدمات اولیه در سراسر غزه را با مشکل مواجه می‌کند و ضروری است تا عملیات بشردوستانه در نوار غزه به طور کامل تسهیل شود و همه موانع در این روند برطرف شود. رفع شود

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *