پیش بینی بزرگ‌ترین شرکت نفتی ایالات‌متحده: قیمت نفت ۵ برابر می‌شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایلنا: اکسون موبیل در آخرین گزارش پیش بینی خود پیش بینی کرد که تقاضای نفت در سال 2050 مشابه اعداد – خواهد بود و کمبود سرمایه گذاری، عرضه جهانی نفت و گاز را با مشکل مواجه می کند.

اکسون موبیل، بزرگترین شرکت نفتی ایالات متحده آمریکا، روز دوشنبه 5 آگوست در جدیدترین گزارش خود در مورد چشم انداز جهانی نفت اعلام کرد که انتظار دارد تقاضای نفت تا سال 2050 در سطح فعلی 100 میلیون بشکه در روز باقی بماند. ، با توجه به … مشابه درخواست فعلی. سطح فشار خون 25 درصد بالاتر است.

تقاضای قوی پیش بینی شده توسط اکسون موبیل از برنامه های رشد تولید این شرکت آمریکایی که از بلندپروازانه ترین برنامه های شرکت های نفتی غربی است حمایت می کند.

در گزارش چشم انداز قبلی این شرکت آمریکایی که در سال 2023 منتشر شد، برآورد تقاضا برای سال 2050 ذکر نشده است.

این شرکت همچنین دیدگاه تیره‌تری نسبت به BP در مورد کاهش انتشار کربن جهانی ارائه کرد.

پیشرفت های تکنولوژیکی امکان کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را پس از سال 2029 در مقایسه با اواسط دهه فراهم می کند.

اکسون موبیل در نظر دارد امسال 4.3 میلیون بشکه نفت و گاز در روز تولید کند که 30 درصد بیشتر از برآورد شورون است.

بریتیش پترولیوم تلاش خواهد کرد تا تولید خود را تا سال 2030 به حدود 2 میلیون بشکه در روز برساند.

کریس بردسال، مدیر اقتصاد، انرژی و برنامه ریزی استراتژیک اکسون موبیل به رویترز گفت: تقاضا برای نفت و گاز راه طولانی در پیش دارد و در چند سال آینده به رشد خود ادامه خواهد داد.

اکسون موبیل انتظار دارد که خودروهای برقی در بلندمدت تغییر قابل توجهی در تقاضای جهانی نفت ایجاد نکنند، زیرا انتظار می رود جمعیت جهان از 8 میلیارد نفر در حال حاضر به حدود 10 میلیارد نفر در سال 2050 افزایش یابد که این امر تقاضا برای انرژی را افزایش می دهد.

بر اساس آخرین برآوردهای این شرکت آمریکایی، با توجه به پدیده گرایش جهانی به منابع غیرمتعارف، سرمایه گذاری در صنعت نفت بیش از آنچه در حال حاضر انتظار می رود ضروری است.

چاه های موجود در این سازندهای زمین شناسی، مانند شیل آمریکایی، عمر تولیدی کوتاه تری دارند و کاهش طبیعی بارزتری را نشان می دهند.

بدون سرمایه گذاری های جدید، پروژه های اکسون موبیل با کاهش تولید سالانه حدود 15 درصد مواجه خواهند شد که کاهش شدیدتر از برآورد آژانس بین المللی انرژی در سال 2018 که حدود 8 درصد است، خواهد بود.

به گفته Birdsall، این میزان کاهش تولید می تواند قیمت نفت را پنج برابر کند و عرضه جهانی را به 30 میلیون بشکه در روز در اوایل دهه 2030 برساند.

وی تصریح کرد: عرضه جهانی نفت و گاز بدون ادامه سرمایه گذاری از بین می رود و بزرگترین دلیل این تغییر روند سرمایه گذاری در منابع غیرمتعارف در مدت زمان کوتاه تری است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *