آغاز پرداخت معوقات پرستاران | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: معاون پرستاری وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده برای آغاز پرداخت مطالبات پرستاران پس از دستور رئیس جمهور و پیگیری وزیر بهداشت و تشریح جزئیات خبر داد.

عباس آبادی ضمن اعلام این خبر گفت: بر اساس اظهارات رئیس جمهور و وزیر بهداشت، برنامه های «پرداخت معوقات کارکنان نظام سلامت به ویژه پرستاران» و «رسیدگی به وضعیت داروها» از جمله برنامه های است. اولویت ها و برنامه ها.» برنامه های وزارت بهداشت برنامه های «پرداخت معوقات» و «افزایش ضریب ریالی اضافه کار» به عنوان برنامه های فوری مرتبط با رده حرفه ای پرستاران شناخته می شوند و بقیه موارد مربوط به آنها در «حمایت مادی و معنوی از پرستاری» بررسی می شود. لایحه دسته بندی

پیش بینی بودجه 7.5 میلیون

وی در خصوص پرداخت معوقات پرستاران تصریح کرد: بر اساس اولویت های وزارت بهداشت، چالش ها و مسائل مربوط به گروه تخصصی پرستاران در جلسات شورای دولت مطرح شد. روند پرداخت معوقات پرستاران که یکی از موضوعات آنها محسوب می شود از چند روز گذشته آغاز شده و انتظارات حاکی از آن است که حداکثر تا سه هفته آینده پرداخت مطالبات این قشر حرفه ای تکمیل خواهد شد. ما اعتبار مورد نیاز را محاسبه و به دولت اعلام کردیم. در حال حاضر منتظر پرداخت بودجه مورد نیاز این موضوع از سوی سازمان اداری و عملیاتی هستیم تا روند پرداخت تسریع شود. بودجه مورد نیاز برای پرداخت معوقات پرستاران را 7.5 کیلوگرم اعلام کرده ایم اما منتظر پاسخ دولت نسبت به بودجه اختصاص یافته هستیم.

اصلاح ضریب ریالی اضافه کاری در دستور کار

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه اصلاح ضریب ریالی اضافه کاری پرستاران را در دستور کار قرار داده ایم، توضیح داد: معاون پرستاری وزارت بهداشت پیشنهادات خود را در خصوص این اصلاحیه ارائه کرد. ضریب ریالی اضافه کاری پرستاران در گذشته و اخیراً پیشنهادات خود را از طریق وزارت بهداشت ارائه و به «سازمان کشوری برای اداره و بهره برداری»، «شورای امنیت کشور» و «شورای دولت» ارسال کرده است. ” در صورت تصویب پیشنهادات وزارت بهداشت، پس از ابلاغ تعدیل SAR برای اضافه کاری پرستاران، بودجه لازم پیش‌بینی و تخصیص می‌یابد.

پیش نویس قانون «حمایت مادی و معنوی از گروه پرستاری» در انتظار تصویب است

عبادی «پرداخت معوقات» و «افزایش ضریب ریالی اضافه کار» را از برنامه‌های فوری وزارت بهداشت در خصوص پرستاران عنوان کرد و افزود: مابقی موارد در لایحه «حمایت مادی و معنوی» قانون گروه پرستاری بررسی می‌شود. در ابتدای خردادماه امسال وزارت بهداشت این لایحه را به هیات وزیران ارسال کرد و ما نیز اخیرا این لایحه را به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی ارسال کردیم. در صورت تصویب قانونی این لایحه در مجلس، به شکایات اکثر پرستاران پاسخ قانونی داده خواهد شد. امیدواریم تصویب لایحه قانون حمایت مالی و معنوی از گروه پرستاری به ماندگاری آنان در نظام سلامت کمک کند.

تبیین فرمول تعرفه خدمات پرستاری

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رئیس سازمان نظام پرستاری مبنی بر تشکیل کارگروهی در وزارت بهداشت برای رسیدگی به قانون تعرفه خدمات پرستاری، گفت: این کارگروه تاکنون چهار بار تشکیل جلسه داده است. پیشنهاداتی ارائه شده است. هدف اصلی این کارگروه «تشریح» و «روشن کردن» فرمول پرداخت حق پرستاری است. به طوری که هر پرستار می تواند درآمد خود را بر اساس تعداد بیماران مشمول و میزان مراقبت های ارائه شده محاسبه کند. وضوح و شفاف سازی پرداخت ها در اولویت نسخه جدید است. پرستاران در سه بخش خدمات ارائه می دهند: “بیمارستان”، “سرپایی” مانند اورژانس، و “سوئیت های تشخیصی” مانند تصویربرداری. پیش بینی های لازم برای هر یک از این گروه ها انجام شده است. به طوری که هر پرستار می تواند میزان تعرفه دریافتی را محاسبه کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *