درخواست بورل برای تحریم وزیر دارایی و وزیر امنیت داخلی اسرائیل

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: بورل از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا با تصمیمی مشترک وزیر دارایی و وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.

درخواست جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا مستلزم تایید تمامی 27 کشور عضو این اتحادیه است و احتمال تایید مشترک این درخواست بسیار کم است.

مطرح شدن این موضوع آستانه جدیدی را برای اعمال تحریم های بین المللی علیه شخصیت های راستگرای رژیم صهیونیستی ایجاد می کند.

به گزارش هاآرتص، همچنین این احتمال وجود دارد که در صورت عدم تایید این درخواست توسط تمامی اعضای اتحادیه اروپا، برخی کشورها تصمیم بگیرند که به طور مستقل در مورد چنین تحریم هایی عمل کنند.

درخواست بورل بیان رسمی درخواست عمومی است که او دو هفته پیش پس از اظهارات بن گیر و اسموتریچ در مورد وضعیت بشردوستانه در غزه مطرح کرد.

ایتامار بن گویر خواستار توقف حمل و نقل سوخت و کمک به نوار شد و بزالل اسموتریچ از گرسنگی دادن همه غزه ها صحبت کرد.

بورل در واکنش به این اظهارات گفت: تحریم ها باید در دستور کار اتحادیه اروپا باشد.

بورل سال گذشته بر تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شخصیت‌های تندرو صهیونیست تاکید کرد و این تمرکز تنها به اقدامات مستقیم آنها در خشونت علیه فلسطینیان محدود نشد.

برخی در واشنگتن نیز معتقدند که آمریکا باید تحریم های مستقیمی را علیه این دو وزیر اعمال کند، اما تاکنون جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با چنین اقدامی موافقت نکرده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید که به عنوان یکی از مقامات برجسته کشور حامی رژیم صهیونیستی شناخته می شود، همین دو هفته پیش از اسموتریچ انتقاد کرده و او را به به خطر انداختن جان شهروندان آمریکایی متهم کرده بود. مخالفت با توافق آزادی اسرای صهیونیست

کربی گفت اسموتریچ حقیقت را در مورد توافق نمی‌گوید و باید به خاطر اظهاراتش علیه بایدن که از تل آویو در طول جنگ 10 ماهه حمایت کرد، شرمنده باشد.

اعمال تحریم ها علیه وزرای ارشد رژیم صهیونیستی بی سابقه خواهد بود، اما باید توجه داشت که در شرایط کنونی آمریکا و تمامی کشورهای اروپایی هیچ گونه روابط رسمی و تجاری با بنجیر و اسموتریچ ندارند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *