مقام معظم رهبری در دیدار رهبر ملی ترکمنستان: گسترش روابط دو کشور دارای اولویت فراوان است / اجرای این طرح‌های بزرگ روابط صمیمی دو کشور را بیش از پیش نزدیک‌تر خواهد کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر – چهارشنبه در دیدار قربانقلی بردی محمداف رهبر ملی ترکمنستان و هیئت همراه، گسترش روابط دو کشور را سرلوحه کار خود دانستند و گفتند: روابط ایران و ایران ایران در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته است، اما هنوز پتانسیل زیادی برای بهره‌برداری از همکاری‌های بیشتر وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه روابط بر اساس منافع مشترک به نفع دو کشور است، افزود: امیدواریم با دولت جدید آقای دکتر مزیکیان، امور مربوط به توسعه روابط دو کشور ادامه یابد. با شدت و قدرت بیشتر.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به انگیزه زیاد رئیس جمهور کشورمان برای گسترش روابط با ترکمنستان، خاطرنشان کردند: خانم صادق وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیته مشترک این موضوع را پیگیری خواهد کرد. توافق نامه ها دو کشور به نتایج مطلوب دست می یابند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به سخنان رهبر ملت ترکمنستان درباره پروژه‌های مشترک دو کشور از جمله پروژه بزرگراه جنوب به شمال و پروژه توسعه خط لوله گاز در ترکمنستان، اهمیت این پروژه‌ها را ارزیابی کردند و گفتند: اجرای این پروژه‌ها. ، پروژه های بزرگ با حضور کارشناسان و متخصصان در ایران، باعث می شود… روابط نزدیک دو کشور از همیشه نزدیکتر شده است.

در این دیدار که رئیس جمهور نیز حضور داشت، رهبر ملی ترکمنستان، آقای قربانقلی بردی محمداف در تماس تلفنی با اقوام دو کشور، گفت: مذاکرات خوب و سازنده ای با رئیس جمهور در تهران داشتم و امیدوارم که توافقنامه امضا شده باشد. توافقاتی حاصل خواهد شد. نتایج خوبی خواهید گرفت.

رهبر ملی ترکمنستان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور فقید آقای رئیسی، اقدامات ارزنده وی در جهت گسترش روابط دو کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: مرز مشترک و طولانی ترکمنستان و ایران همینطور بوده و خواهد بود. مرزهای صلح و دوستی وجود خواهد داشت و ما آماده گسترش روابط هستیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *