اولین «قرص بارداری» ساخته شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: دانشمندان می گویند که اثربخشی یک قرص ضد بارداری به نام OXO-001 در بهبود باروری در مرحله دوم کارآزمایی بالینی که در 28 مرکز در اروپا انجام شد، به اندازه کافی ارزیابی شده است.

داروی جدیدی به نام OXO-001 در افزایش میزان موفقیت ایجاد جنین در لقاح آزمایشگاهی (IVF) نویدبخش است که می تواند منجر به افزایش قابل توجه تولد شود.

یک شرکت بیوتکنولوژی به نام Oxolife (Oxolife) واقع در اسپانیا این داروی خوراکی را ساخته است.

به گفته گاردین، این داروی جدید IVF منجر به افزایش 7 درصدی زایمان های موفق در این آزمایش فاز 2 شد.

دکتر ایگناسی کانالیس، کارشناس این شرکت، “ما از نتایج این کارآزمایی هیجان زده هستیم، که پتانسیل OXO-001 را برای تبدیل شدن به اولین درمانی برای افزایش موفقیت کاشت جنین با یک داروی غیر هورمونی با استفاده از مکانیزم جدید عمل نشان می دهد.” افسر ارشد علمی، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت.

جنین یوکاریوتی چند سلولی دیپلوئید در اولین مرحله رشد، از اولین تقسیم سلولی تا زمان تولد، جوجه ریزی یا جوانه زنی نامیده می شود. در انسان به سلول در حال رشد از لحظه لقاح تا پایان هفته هشتم جنین و بعد از آن جنین می گویند. نام پژوهشکده رویان در ایران از این کلمه گرفته شده است.

لقاح آزمایشگاهی یا IVF روشی است که در آن تخمک‌ها در شرایط آزمایشگاهی با اسپرم بارور می‌شوند و یک یا چند تخمک حاصل پس از چندین مرحله تقسیم سلولی به یک «جنین ۸ سلولی» یا «۵ روزه» تبدیل می‌شوند. رویان پیر را در رحم قرار دهید تا روند رشد جنین به طور طبیعی ادامه پیدا کند تخمک بالغ می شود، تخمک با اسپرم مناسب بارور می شود.

ناباروری یک مشکل رایج است که تقریبا از هر شش نفر در سراسر جهان یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. علیرغم پیشرفت و افزایش روش های لقاح مصنوعی که سالانه بیش از 3 میلیون بار انجام می شود، همچنان مانع بزرگی بر سر راه موفقیت فرآیند لانه گزینی جنین وجود دارد.

اکنون Oxolife اثربخشی این قرص های خوراکی را برای افزایش میزان موفقیت IVF ارزیابی کرده است.

بر خلاف سایر داروهای باروری که از هورمون ها استفاده می کنند، OXO-001 خوراکی مستقیماً بر پوشش داخلی رحم تأثیر می گذارد و رحم را نسبت به جنین کاشته شده بیشتر می پذیرد.

در حالی که مکانیسم اثر OXO-001 توسط Oxolife فاش نشده است، این شرکت می گوید که این دارو بر تولید مولکول های خاصی که برای کاشت جنین ضروری هستند تأثیر می گذارد. این مولکول ها به جنین کمک می کنند تا به دیواره رحم بچسبد و از حرکت آن جلوگیری کرده و لانه گزینی موفقیت آمیز را تسهیل می کند.

نتایج امیدوار کننده ای برای این دارو

اثربخشی داروی خوراکی OXO-001 در یک کارآزمایی بالینی فاز دوم که در 28 مرکز در اروپا انجام شد، ارزیابی شد.

این کارآزمایی شامل 96 زن زیر 40 سال بود که تنها یک جنین به آنها منتقل شد.

آنها به دو گروه تقسیم شدند که 42 نفر دارونما و 54 نفر دوز روزانه OXO-001 دریافت کردند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی محققان، درمان با یک سیکل قاعدگی قبل از انتقال جنین آغاز شد و تا پنج هفته پس از آن ادامه یافت.

نتایج امیدوارکننده بود. گروهی که این دارو را به صورت خوراکی مصرف کردند، میزان بارداری به طور قابل توجهی (76٪) در مقایسه با گروه دارونما (52٪) نشان دادند. این شامل نرخ بالاتر “بارداری بیوشیمیایی”، ضربان قلب قابل تشخیص در هفته 10 و در نهایت تولد زنده بود.

پروفسور کارن سرمون، رئیس انجمن اروپایی تولید مثل انسان و جنین شناسی (ESHRE) در مطبوعات گفت: با وجود پیشرفت های مداوم در تحریک تخمدان، دستکاری جنین و لانه گزینی، بهبود نرخ تولد زنده در تولید مثل با کمک پزشکی تدریجی بوده است. رهایی. در بهترین حالت، جهش نزدیک به هفت درصد، خبر خوبی برای بیماران ما است، و ما امیدواریم این موضوع را در گروه‌های بزرگتر بیماران تأیید کنیم.

این یک گام مهم برای رسیدن به یک بارداری موفق است. مطالعات اضافی این یافته ها را در کارآزمایی های بزرگتر تایید می کند.

این شرکت همچنین در حال مطالعه استفاده از OXO-001 برای درمان سایر بیماری های مرتبط با باروری، مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک است.

نتایج در چهلمین نشست سالانه انجمن اروپایی تولید مثل انسان و جنین شناسی در آمستردام ارائه شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *