برنامه استانبول گردی برای سه روز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

کمال گرایی مشکلی است که برخی از مسافران را از سفر به شهر مرموز استانبول باز می دارد. کمال گرایان معمولاً دوست دارند برای مدت طولانی در استانبول بمانند تا هر مکان را کشف کنند. آنها قصد دارند حداقل یک هفته هزینه بلیط استانبول به تهران را پرداخت کنند. افراد کمال گرا ترجیح می دهند که اقامتگاه هایشان تمام فاکتورهای یک هتل عالی را داشته باشد. از طرفی با اضافه شدن هزینه های اقامت به قیمت بلیط رفت و برگشت ترکیه به استانبول و هزینه های مربوط به تهیه غذا، ایاب و ذهاب، بازدید از جاذبه های غیر رایگان و … سفر به استانبول عملا غیر ممکن می شود. .

نکته مهم در اینجا این است که می توانید گشت و گذار استانبول را در سه روز تجربه کنید. در این مطلب به ارائه طرح پیشنهادی سفر سه روزه به شهر توریستی ترکیه می پردازیم.

اولین روز

در روز اول از مهم ترین جاذبه های گردشگری استانبول که مساجد و کاخ های عثمانی هستند دیدن کنید. برای این کار به محله سلطان احمد در استانبول بروید. دیدن مسجد ایاصوفیه را در اولویت قرار دهید. تاریخ، معماری و داستانی که ایاصوفیه را توصیف می‌کند، بدون شک هر گردشگری را بی‌خبر خواهد کرد. مسجد آبی استانبول نمای دوم این شهر تاریخی است. پایان بازدید از مساجد با بازدید از مسجد سلیمانیه.

برای بقیه روز، به بازارهای مهم و شگفت انگیز شهر مانند بازار ادویه بروید. برخی از ادویه ها و میوه های خشک که در این بازار عمده فروشی به فروش می رسد در بازارهای محلی موجود نیست. بازار بزرگ استانبول در منطقه بیازیت ترکیبی از معماری عثمانی با صنایع دستی هنرمندان ترک را به شما نشان می دهد. این بازار بیش از 600 سال قدمت دارد. بازرگانان در بازار بزرگ استانبول مشغول فروش کالاهایی مانند ظروف مسی و نقره ای، پارچه، لباس، کیف، کفش، عتیقه جات، گیاهان دارویی و غیره هستند. در پایان اولین روز بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول، طعم مردم این منطقه را در یکی از کافه ها یا رستوران های محلی شهر بچشید.

Images_1716118971_6649e5bb9b3b1.png

روز دوم

بازدید از برج گالاتا پیشنهاد جالبی برای شروع روز دوم تور استانبول است. این برج مخروطی شکل بیش از 700 سال قدمت دارد. مخزن تاریخی کلیسای جامع استانبول دومین مقصد دیدنی در بین آثار تاریخی شهر است. باسیلیکا فضایی مرموز دارد و شما را به دنیای اسطوره ها می برد. عکاسی از ستون های مرمر این تانک را فراموش نکنید.

کلیسای چورا نیز یکی از مکان‌های مقدس مسیحیان است که پس از حمله عثمانی‌ها، کاربری آن به مسجد تبدیل شد. سرانجام این بنا به موزه ای تبدیل شد که هنر کاشی کاری و معماری امپراتوری روم را به نمایش می گذارد. برای بازدید از اقامتگاه شش پادشاه اواخر دوران عثمانی، از کاخ باشکوه دیلماباگچی دیدن کنید. هدایای دولتی به پادشاهان عثمانی یکی از مهم ترین آثار این کاخ مجلل به شمار می رود.

پل بسفر نقطه اتصال بین بخش های اروپایی و آسیایی ترکیه است. حتما زمانی را برای بازدید از این پل و گرفتن عکس از مرغ های دریایی در حال پرواز بر فراز دریای مدیترانه اختصاص دهید. در اطراف این پل کافه های شیک و کافه های محلی زیادی ساخته شده است. با یک فنجان قهوه در این کافه ها از خود پذیرایی کنید.

روز سوم

بازدید از تنها مسجد عثمانی که در کنار کانال بسفر ساخته شده است ممکن است برنامه جذابی برای آخرین روز سفر باشد. در این مسجد می توانید شکوه عثمانی ها را در ابعاد کوچک ببینید. در مینی پارک استانبول این فرصت را خواهید داشت که بیش از 130 ماکت از بناهای تاریخی این شهر را ببینید. بازدید از این پارک حس سفر به استانبول را به شما القا می کند.

در آکواریوم دو طبقه استانبول می توانید زندگی هزاران گونه آبزی را ببینید. طراحی شگفت انگیز این آکواریوم به گونه ای انجام شده است که گردشگران می توانند در صورت تمایل به برخی از ماهی ها غذا بدهند یا لمس کنند.

در کریدور استانبول همه چیز از شیر مرغ گرفته تا جان انسان ها را می توانید پیدا کنید. البته بیشتر اجناس این مرکز خرید از برندهای معروف هستند و طبیعتا قیمت بالایی دارند. اگر می خواهید سوغاتی با هزینه کمتری بخرید، به فروشگاه های استانبول مراجعه کنید. در این بازارهای کوچک اجناس ارزان اما باکیفیت پیدا خواهید کرد.

بسیاری از مسافران در سفر به ترکیه ترجیح می دهند بودجه خود را صرف خرید لباس، کیف و کفش کنند. اگر شما هم همین نظر را دارید، باید بدانید که یکی از بهترین پیشنهادات خرید، فروشگاه های واقع در خیابان استقلال استانبول هستند. هم فروشگاه های بزرگ و لوکس و هم فروشگاه های کوچک در این خیابان فعالیت می کنند. کیفیت و تنوع این مغازه ها شما را شگفت زده خواهد کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *