بلاروس هم به سازمان شانگهای پیوست

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: در راستای تلاش های روزافزون روسیه، چین و سایر اعضا برای گسترش سازمان همکاری شانگهای، بلاروس رسما به این سازمان ضدغربی پیوست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای امروز سند عضویت بلاروس در این سازمان را امضا کردند.

این توافق در جریان اجلاس آستانه پایتخت قزاقستان حاصل شد و اکنون بلاروس به عنوان دهمین عضو این سازمان شناخته شده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره عضویت بلاروس در سازمان همکاری شانگهای گفت: مسکو علاقه مند به مشارکت دولت فدراسیون روسیه و بلاروس در تمامی فرآیندهای بین المللی است.

سازمان همکاری شانگهای در سال 2001 توسط سران چین، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان تأسیس شد و در سال 2017 هند و پاکستان به عضویت این سازمان درآمدند. ایران در سال 2022 به سازمان همکاری شانگهای پیوست.

این سازمان بخشی از تلاش ها برای ایجاد یک نظم جهانی “چند جانبه” است که تحت سلطه ایالات متحده نیست. علاوه بر این، بریکس به عنوان یکی از سازمان های ضدغربی شناخته می شود که تلاش می کند با جذب اعضای جدید، اجماع خود را افزایش دهد.

سازمان همکاری شانگهای کشورهایی با جمعیت حدود 3.5 میلیارد نفر را متحد می کند، بنابراین اعضای آن به دنبال غلبه بر طیف گسترده ای از مشکلات از جمله تروریسم، آلودگی محیط زیست و تغییرات آب و هوا هستند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *