دمای ۹ شهر کشور به ۵۰ درجه رسید

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: بر اساس آنچه از سوی سازمان هواشناسی اعلام شد، بیشینه دمای هوا در 9 شهر استان های بوشهر، خوزستان و فارس طی شبانه روز گذشته به 50 درجه و بیشتر رسید.

این مناطق شامل «خورموج» بوشهر، دمای 50.9، «جاتوند و بوستان» در خوزستان 50.6، شعبانگر در بوشهر 50.5، «قلعه دهرم» فارس 50.4، «کشاورزی اهواز، صفی آباد دزفول» و توزیع آب بوشهر است. 50.2 واشوش در خوزستان در دمای 50 درجه سانتیگراد. حدود شش روز متوالی است که بیشینه دمای هوا در برخی شهرهای مناطق جنوب غرب کشور به بیش از 50 درجه رسیده است.

از شدت دما در هفته جاری در جنوب غرب کشور به ویژه در استان خوزستان کاهش می یابد.

بر اساس اعلام مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، امروز (3 تیرماه) در برخی مناطق شمال کشور افزایش ابر، بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. همچنین در شمال غرب آذربایجان و خراسان رضوی بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

«فیروزکوه» شگفت‌انگیزترین ایستگاه هواشناسی تهران در شبانه‌روز گذشته است

این سازمان همچنین اعلام کرد: صبح امروز کمینه دمای هوا در ایستگاه هواشناسی فیروزکوه الدوجی به 9.2 درجه سانتی گراد رسید و خنک‌ترین ایستگاه تهران شد. این دما حدود ۱۴ درجه خنک‌تر از کمینه دمای «فرامین» است، زیرا گرم‌ترین دمای صبحگاهی استان است. به طور معمول سردترین دمای روزانه در صبح و گرمترین دما در بعدازظهر رخ می دهد.

کمینه دمای هوا در شب گذشته در آپالی 13.1، مگان 13.6، دماوند 16.4، لواسان 18 و بردس 20.7 درجه سانتی گراد بوده است. از نظر بیشترین دمای روزانه، ورامین شب گذشته بیشترین دمای شبانه را در استان تهران به ثبت رساند که بیشینه آن به 38.6 درجه سانتی گراد رسید. پس از آن، بیشینه دما در فرودگاه امام خمینی (ره) به ترتیب 36.8، شهریار 35.6 و تهران 35.5 ثبت شد.

بر اساس اطلاعیه مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی وابسته به سازمان هواشناسی کشور، دمای هوای پایتخت طی پنج روز آینده تغییری اساسی نداشته و نوسانات دما جزئی خواهد بود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *