زلنسکی از آمدن ترامپ می‌ترسد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دنیای اقتصاد: با توجه به نامشخص بودن آینده ریاست جمهوری جو بایدن و حمایت دونالد ترامپ از اوکراین و در آستانه نشست بزرگ ناتو، رهبران اوکراین تلاش می کنند از خود محافظت کنند. به گزارش نیویورک تایمز، اوکراین که برای بقای خود به کمک های نظامی ایالات متحده متکی است، مدت هاست برای حفظ حمایت دو حزبی در ایالات متحده تلاش کرده است. حفظ این تعامل هرگز آسان نبوده و هر روز سخت تر می شود. به خصوص با افزایش احتمال بازگشت دونالد ترامپ که اصلا دوست اوکراینی نیست، زمان سخت تری برای زلنسکی و رهبران اوکراین خواهد بود.

این روزها، تقریباً در هر مصاحبه ای از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پرسیده می شود که دولت دوم ترامپ چه معنایی برای اوکراین می تواند داشته باشد. در حالی که زلنسکی کلمات خود را با دقت انتخاب می کند، وزن عاطفی پیش فرض پشت این سوال – که ترامپ می تواند به کمک های نظامی ایالات متحده پایان دهد و به روسیه اجازه دهد تا در نابودی دولت اوکراین موفق شود – گهگاه مطرح می شود. رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با شبکه 4 انگلیس گفت: ادعای هفته گذشته ترامپ در مناظره با بایدن مبنی بر اینکه او به تنهایی راه صلح را می داند کمی ترسناک است.

زلنسکی گفت: «من تلفات زیادی در این جنگ دیده‌ام، اما این نوع کلمات واقعاً من را خسته می‌کند.» زلنسکی در مصاحبه بعدی با بلومبرگ گفت: اگر خطراتی برای استقلال اوکراین وجود داشته باشد، اگر کشور را از دست بدهیم، می‌خواهیم برای آن آماده باشیم، می‌خواهیم بدانیم. ما می‌خواهیم بدانیم که آیا در ماه نوامبر از حمایت قوی ایالات متحده برخوردار خواهیم بود یا تنها خواهیم بود.» به نظر می رسد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از دورنمای بازگشت ترامپ به کاخ سفید در بیانیه های خود در نشست آستانه لذت برده است. پوتین روز پنجشنبه گفت: این واقعیت که ترامپ به عنوان نامزد ریاست جمهوری می گوید آماده است و می خواهد جنگ در اوکراین را متوقف کند، چیزی است که ما بسیار جدی می گیریم. نمی‌دانم دقیقاً چگونه می‌خواهد این کار را انجام دهد و این سؤال اصلی است. اما من شک ندارم که او حقیقت را می گوید و ما بر آن ایستاده ایم. پوتین اغلب وانمود می کند که علاقه مند به مذاکره برای پایان دادن به جنگی است که آغاز کرده است.

اما او عزم خود را برای وادار کردن اوکراین به تسلیم تکرار کرد و روز پنجشنبه گفت که اوکراین باید به سمت خلع سلاح حرکت کند، پیش شرط مهمی برای گفتگوهای آتش بس که نمی توان نادیده گرفت. مقامات اوکراینی، چه به صورت خصوصی و چه علنی، گفتند که بحث های دو حزبی در ایالات متحده، تلاش های مداوم روسیه برای دامن زدن به اختلافات، آشفتگی در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، و آشفته کاخ سفید، چالش دیپلماتیک بسیار دشواری را برای کیف ایجاد کرده است. الکساندر مرژکو، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اوکراین در مصاحبه ای گفت: صادقانه بگویم، ما در حال حاضر در موقعیت نسبتا ضعیفی هستیم. او با اشاره به کتاب‌هایی که درباره دوران ریاست‌جمهوری ترامپ می‌خواند، گفت: اگر ترامپ رئیس‌جمهور شود، نباید برای ما شوک‌کننده باشد.

اما او توضیح داد که تماس با افراد نزدیک به ترامپ “باید به صورت پنهانی انجام شود تا با دموکرات ها دشمنی نشود.” وی گفت: ما بسیار مراقب هستیم که درگیر درگیری های سیاسی داخلی در آمریکا نشویم. ما نمی خواهیم روابط با کسی را خراب کنیم.» ناامیدی اوکراین بحث های دو حزبی را برانگیخته است. سخنان ناامیدکننده درباره سرعت کمک های آمریکا و اخبار تلخ درباره محدودیت های استفاده از سلاح های غربی توسط دولت بایدن به اندازه خبر ورود ترامپ نگران کننده است. مقامات اوکراینی به طور خصوصی می گویند که سیاست های دولت بایدن اوکراین را در تنگنای سختی قرار داده است و نه سلاح های مورد نیاز برای پیروزی را در اختیار این کشور قرار می دهد و نه از حمایت کیف برای مذاکره و حل و فصل وضعیت نامطلوب برخوردار است. علیرغم درخواست های زلنسکی برای حل مسائل، بایدن در نشست صلحی که ماه گذشته توسط اوکراین در سوئیس برگزار شد، شرکت نکرد. به جای آن، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور شرکت کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *