سازمان ملل: تعداد آوارگان غزه به ۱.۹ میلیون نفر رسیده است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه در نشست شورای امنیت درباره وضعیت انسانی غزه، تعداد آوارگان غزه در اثر حملات رژیم صهیونیستی را به یک میلیون و 900 هزار نفر رساند. . مردم.

سیگرید کاگ، هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی در نوار غزه، روز سه‌شنبه در آغاز نشست شورای امنیت گفت که تاکنون 1.9 میلیون نفر در سراسر غزه آواره شده‌اند.

وی همچنین گفت: کمک های بشردوستانه باید به این پاسگاه منتقل شود. از آغاز عملیات نظامی ارتش اسرائیل در شهر رفح در جنوب نوار غزه، میزان این کمک ها کاهش چشمگیری داشته است.

این گروه مشورتی همچنین تاکید کرد که “آتش بس فوری در غزه ضروری است، تدارکات باید در اختیار آژانس های امدادی بین المللی قرار گیرد و اعضای شورا باید منابع و بودجه را در اختیار این آژانس ها قرار دهند، زیرا کمک های اضافی به ارزش 2.5 میلیارد دلار ضروری است.”

این مقام سازمان ملل با بیان اینکه «فعالیت نظامی و نبود جاده ایمن بر عملیات بشردوستانه تأثیر می گذارد»، گفت: از اسرائیل خواسته ایم تا سازمان ملل را قادر به کمک به نوار غزه کند. گذرگاه رفح و تمام گذرگاه‌ها با نوار غزه باید فوراً باز شوند.

وی همچنین بر نقش تشکیلات خودگردان فلسطین در بازسازی غزه تاکید کرد.

کاگ گفت: «ایجاد یک سیستم پیشگیری و هماهنگی موثر و قابل اعتماد در غزه ضروری است. لوازم پزشکی و سوخت روزانه باید از قبل تهیه شود.

نماینده چین در شورای امنیت نیز فاجعه انسانی غزه را انسان ساز دانست و سرمایه گذاری برخی کشورها در اسکله شناور را شکست تلخ دیگری دانست.

وی تصریح کرد که آژانس های بشردوستانه به یک هدف قانونی در غزه تبدیل شده اند و مقر آنروا چندین بار هدف قرار گرفته است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *