«صاعقه» و «خطای سهوی انسانی» عمده‌ترین دلایل آتش‌سوزی‌های اخیر در مناطق زاگرس نشین

تبلیغات بنری


هورناز (هورناز):

ایلنا: سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره آتش سوزی در منطقه زاگرس گفت: آتش سوزی های روزهای اخیر عمدتاً در مراتع بوده و چند آتش سوزی در محدوده درختان نیز رخ داده است. خوشبختانه این آتش سوزی آسیبی به تاج درخت وارد نکرد.

حسین ظفاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره آتش‌سوزی‌های چند روز اخیر در جنگل‌های زاگرس گفت: آتش‌سوزی‌های روزهای اخیر عمدتاً در مراتع بوده و در بخش پوشش درختی نیز آتش‌سوزی‌های کمی وجود دارد. خوشبختانه این آتش سوزی آسیبی به تاج درخت وارد نکرد.

وی با اشاره به اینکه در ماه های اخیر شاهد بارش های خوبی در این مناطق از کشور بوده ایم، ادامه داد: علف ها و مراتع در این مدت رشد بسیار خوبی داشته اند و اکنون که وارد فصل گرما شده ایم طبیعی است که حوادث آتش سوزی رخ دهد. در این مناطق . روزانه یا هر دو روز یکبار شاهد وقوع آتش سوزی در منطقه زاگرس و نواحی غرب کشورمان هستیم.

سخنگوی رسمی سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده و اطلاعیه های ارسالی به استانداران و فرمانداران و همچنین سازمان منابع طبیعی هر روز و هر روز آتش سوزی رخ می دهد و آنها در حالت آماده باش برای مقابله هستند. با آتش سوزی و در هر نقطه در حالت آماده باش هستند اگر آتش سوزی رخ دهد، به سرعت خاموش می شود و آتش مهار می شود.

الظفری تصریح کرد: در مناطقی که حریق ها اندکی گسترش پیدا می کند، علاوه بر استفاده از اطفای حریق هوایی و بالگرد، با تجهیزات دولتی و کمک اهالی خاموش می شود. در چند روز گذشته شاهد آتش سوزی در مراتع شمال خوزستان و منطقه بهبهان دزفول بودیم که خوشبختانه به طور مرتب در حال خاموش شدن است. مثلا آتش سوزی بهبهان روز گذشته خاموش شد و کار رنگ آمیزی در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال وقوع آتش‌سوزی در ماه‌های آینده، نظارت بر آتش‌سوزی را مدنظر قرار داده‌ایم و به فرمانداران اعلام کرده‌ایم که به عنوان مسئول ستاد بحران، نظارت بر آتش‌سوزی و موارد مورد نیاز را بر عهده دارند. تجهیزاتی مانند کپسول آتش نشانی و … تجهیزات را آماده کرده و در حالت آماده به کار قرار دهید. نیروهای مردمی و دولتی نیز باید در حالت آماده باش و آماده باش باشند تا در صورت بروز آتش سوزی بلافاصله وارد عمل شوند و در همان لحظات اولیه آتش را مهار کنند، زیرا در صورت گسترش آن، مهار آن مشکل خواهد بود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره علل آتش سوزی ها گفت: عوامل متعددی پشت آتش سوزی های روزهای اخیر وجود دارد که یکی از آنها رعد و برق است چرا که این روزها شاهد وقوع صاعقه و رعد و برق در این مناطق هستیم. یکی از شایع ترین عوامل آتش سوزی تصادفی است که انسان در معرض آن قرار می گیرد که متاسفانه ناشی از سهل انگاری در اطفای حریق است. به طور کلی آتش سوزی ناشی از خطاهای انسانی، اشتباهات و سهوی است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *