مارین لوپن کیست؟ | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

بی بی سی: در دور اول انتخابات پارلمانی در 30 ژوئن، حزب مجلس ملی محبوب ترین حزب در کشور شد – و اگر اکثریت کرسی های مجلس ملی را در دور دوم در 7 ژوئیه به دست آورد، می تواند حزب را تشکیل دهد. دولت بعدی .

سیزده سال پیش، زمانی که مارین لوپن جانشین پدرش به عنوان رهبر حزب شد، به عنوان یک حزب راست افراطی “منفور” تلقی می شد. اما برای تلطیف چهره این حزب و آماده سازی آن برای انتخابات بسیار تلاش کرد.

لوپن به نفع گردان باردلا از رهبری حزب مجمع ملی کناره‌گیری کرد و در عوض رهبر گروه پارلمانی این حزب شد. اما بسیاری لوپن را معمار حزب مدرن و شخصیت اصلی آن می دانند.

وقتی مارین لوپن وارد سیاست شد چه اتفاقی افتاد؟

مارین لوپن کیست؟مارین در آغوش پدرش، ژان ماری (در مرکز)، در سال 1974، با مادرش، برت، در سمت راست، و خواهرانش در طرفین نشسته بودند.

دو رویداد غم انگیز در دوران کودکی مارین لوپن به شکل گیری او به عنوان یک فرد و سیاستمدار کمک کرد.

در سال 1976 هنگامی که او هشت ساله بود، شخصی شبانه آپارتمان خانواده اش را آتش زد.

او می گوید در آنجا متوجه شد که پدرش، ژان ماری لوپن، به دلیل اینکه بنیانگذار حزب راست افراطی جبهه ملی بوده، مورد نفرت قرار گرفته است.

خانم لوپن در زندگی نامه خود، در برابر امواج، می گوید که توسط همکلاسی هایش مورد آزار و اذیت قرار گرفت و معلمان به خاطر اینکه دختر ژان ماری لوپن بودند مورد تنفر قرار گرفتند. او می گوید این باعث شده که او احساس عجیبی داشته باشد.

او می نویسد: «در اطراف ما یک منطقه قرنطینه ایجاد شده است، به خانواده لوپن نزدیک نشوید.

مارین لوپن کیست؟خانه مارین لوپن در پاریس زمانی که او هشت ساله بود بمباران شد

در سال 1984 مادرش بریت خانه را ترک کرد (پدرش را شیطان خطاب کرد و برای انتقام از او عکس های نیمه برهنه ای برای مجله پلی بوی گرفت). لوپن می گوید این باعث شد که او احساس کند دوست ندارد.

این تجربیات باعث شد او سخت و عبوس به نظر برسد.

استیو برووا، دوست و سیاستمدار همکارش، می‌گوید: «با این اتفاقاتی که در جوانی‌اش رخ داد، او پوسته سختی برای خود ایجاد کرد.

در اوایل دهه 1990، لوپن مدرک حقوق را از یک دانشگاه معتبر در پاریس گرفت، اما همکارانش او را به خاطر نام خانوادگی اش طرد کردند.

در سال 1998، او تصمیم گرفت به عنوان وکیل ارشد جبهه ملی به طور تمام وقت برای جبهه ملی کار کند و در سال 2003 معاون رئیس حزب شد.

در سال 2004، او به پارلمان اروپا انتخاب شد، کرسی ای که به مدت 13 سال در اختیار داشت و به او فرصت داد تا دیدگاه های ضد اروپایی و ضد مهاجرتی حزبش را در آنجا بیان کند.

مارین لوپن چگونه جبهه ملی را به یک جامعه ملی تبدیل کرد؟

مارین لوپن کیست؟مارین لوپن سعی کرد جشن را از تصویر سمی که پدرش (سمت چپ) به آن داده بود پاک کند. او در سال 2015 توسط پدرش اخراج شد

در سال 2002، ژان ماری لوپن به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مقابل ژاک شیراک، رئیس جمهور وقت فرانسه رفت. این بهترین عملکرد او از سال 1972 بود که جبهه ملی را تأسیس کرد.

حامیان راست میانه شیراک با رای دهندگان چپ برای دور نگه داشتن لوپن از قدرت همکاری کردند و او تنها 18 درصد آرا را به دست آورد. او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2007 عملکرد بدتری داشت و تنها 10 درصد آرا را به دست آورد.

در آن زمان، اکثر مردم جبهه ملی را به عنوان یک حزب بدنام در طیف سیاسی راست افراطی می دیدند.

لوپن در سال 1997 گفت که اتاق‌های گاز نازی‌ها «یک رویداد حاشیه‌ای کوچک در تاریخ جنگ جهانی دوم» بود. مخالفان او گفتند که این امر یهودستیزی او را ثابت کرد.

در سال 2011، لوپن رهبری جبهه ملی را از پدرش به دست گرفت و شروع به پاکسازی چهره مخدوش حزب کرد – فرآیندی که “شیطان سازی” نامیده می شود.

نژادپرستان تندرو از حزب اخراج شدند و خانم لوپن سعی کرد روابط دوستانه ای با جامعه یهودی برقرار کند.

در سال 2015، لوپن اصرار خود را تکرار کرد که اتاق‌های گاز یک «مسئله حاشیه‌ای کوچک» در تاریخ است و دخترش او را از حزب تعلیق کرد – و بعداً او را اخراج کرد.

در انتخابات با نام «مارین» به مبارزات انتخاباتی پرداخت و از به کار بردن نام خانوادگی خود اجتناب کرد.

در سال 2018، او با تغییر نام حزب به مجلس ملی و اجازه دادن به خود که به عنوان یک گربه دوست شناخته شود، چهره حزب را تقویت کرد. (او صاحب شش گربه است.)

مارین لوپن کیست؟برای ارائه تصویری ملایم تر، لوپن به رای دهندگان اجازه داد تا او را به عنوان یک گربه دوست معرفی کنند.

حزب «مجمع ملی» نیز مانند «جبهه ملی» با مهاجرت دسته جمعی و «اسلامی شدن» زندگی فرانسوی ها و نظام مالی جهانی مخالف است. این حزب همچنین می خواهد شهروندان فرانسوی را در مشاغل، مسکن اجتماعی، مراقبت های بهداشتی و مزایا بر مهاجران اولویت دهد.

این حزب همچنین خواهان لغو حق شهروندی فوری فرانسه برای فرزندان متولد شده در این کشور از والدین خارجی است و پیشنهاد ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی را مطرح کرده است که به عنوان یک سیاست ضد مسلمانان تلقی می شود.

اما این حزب از پیشنهادات خود برای خروج فرانسه از اتحادیه اروپا و ناتو پس گرفت.

این حزب می‌خواهد هزینه‌های اضافی در قبوض انرژی را لغو کند و افراد زیر 30 سال را از پرداخت مالیات بر درآمد معاف کند.

فیلسوف فرانسوی برنارد هانری لوی گفت که این حزب “به یک حزب راست افراطی با چهره ای انسانی تبدیل شده است.”

مارین لوپن کیست؟لوپن با پیشنهاد ممنوعیت حجاب خشم مسلمانان فرانسوی را برانگیخت

خانم لوپن در سال 2017 یک کرسی در مجلس ملی فرانسه به دست آورد و متعاقبا از سمت نماینده پارلمان اروپا استعفا داد.

او اکنون رهبر پارلمانی مجلس ملی است، که در سال 2021 رهبری حزب را به دستیار خود جرارد باردلا، بیست و چند ساله ای که در حومه های فقیرنشین پاریس بزرگ شده بود، سپرد.

حزب جامعه ملی چقدر محبوب است؟

مارین لوپن کیست؟ژان کلود باردلا، شاگرد مارین لوپن، اکنون رهبر مجلس ملی است و قصد دارد نخست وزیر بعدی فرانسه شود.

در اولین انتخابات پارلمانی که پس از روی کار آمدن خانم لوپن ریاست حزب در سال 2012 برگزار شد، مجلس ملی در دور اول 3.5 میلیون رای به دست آورد و تنها دو کرسی به دست آورد.

در انتخابات 2022، این حزب در دور اول 4.2 میلیون رای به دست آورد و 89 کرسی پارلمان را به دست آورد.

اما در انتخابات اروپا که در ژوئن 2024 برگزار شد، مجلس ملی به محبوب ترین حزب فرانسه تبدیل شد و 31 درصد آرا و 30 کرسی از 81 کرسی پارلمان اروپا را به دست آورد.

این حادثه رئیس جمهور مکرون را بر آن داشت تا انتخابات زودهنگام پارلمانی را اعلام کند و از رای دهندگان بخواهد که «تب افراط گرایی» را رد کنند.

اما در اولین رأی گیری انتخاباتی در 30 ژوئن، حزب مجلس ملی بهتر از همیشه عمل کرد و بیش از ده میلیون نفر به آن رأی دادند – 33 درصد از کل آرا.

پس از اعلام نتایج، لوپن گفت: بلوک ماکرون تقریباً نابود شده است.

او در سه انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده است – دو بار در برابر امانوئل ماکرون و هر بار در مقام دوم قرار گرفت. او به بزرگترین رقیب سیاسی مکرون تبدیل شده است.

بر اساس نظرسنجی Ipsos-Talan، حزب مجمع ملی اکنون در مسیر کسب 230 تا 280 کرسی در مجلس ملی قرار دارد.

اگر این حزب 289 کرسی را به دست آورد، اکثریت مطلق را به دست آورده و اختیار تشکیل دولت بعدی را خواهد داشت. آقای باردلا می گوید که در آینده به دنبال نخست وزیری خواهد بود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *