معرفی سریال شرلوک – Sherlock

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام سریال: شرلوک

ژانر: جنایی، معمایی، کمدی درام

انتشار: 2010-2017

تهیه کننده: مارک گاتیس، استیون موفات

با الهام از: شرلوک هلمز اثر آرتور کانن دویل

کشور سازنده: بریتانیای کبیر

زبان اصلی: انگلیسی

تعداد کلاس ها: 4

تعداد قسمت ها: 13

امتیاز (imdb): 9.1

بازیگران:

  • بندیکت کامبربچ
  • مارتین فریمن
  • رابرت گراس
  • آنها استابز هستند
  • مارک گاتیس
  • لوئیز بریلی
  • اندرو اسکات
  • آماندا ابینگتون

خلاصه

داستان سریال در لندن امروزی می گذرد و ماجراهای کارآگاه مشاور شرلوک هولمز (بندیکت کامبربچ) را نشان می دهد که به همراه دوست نزدیک و هم اتاقی اش، دکتر جان واتسون (مارتین فریمن) به اسکاتلند یارد برای حل مشکل مشاوره می دهند. پرونده های جنائی. در راه رسیدن به پرونده، افرادی مانند بازرس لسترید (رابرت گروس) و مولی هوپر (لوئیز بریلی) نیز به آنها کمک می کنند…

در مورد سریال

شرلوک (به انگلیسی: شرلوک) یک مجموعه تلویزیونی بریتانیایی است که بر اساس داستان های پلیسی شرلوک هلمز اثر سر آرتور کانن دویل ساخته شده است. این سریال توسط استیون موفات و مارک گیتیس ساخته شده است.

شرلوک محصول مشترک بی بی سی بریتانیا و شبکه آمریکایی WGBH است. سریال شرلوک به طور گسترده در کاردیف، ولز و لندن با بازی مارک گیتیس و استیون موفات در کنار سو ویرچ و ربکا ایتون فیلمبرداری شد. محل گل سرسبد این زنجیره، خانه بیکر شماره 221، نیز در شمال لندن واقع شده است.

این سریال با استقبال گسترده منتقدان و مخاطبان مواجه شد و نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد و به دلیل فیلمنامه، شخصیت پردازی، کارگردانی و قدرت بازیگران، به ویژه بندیکت کامبربچ، مورد تحسین قرار گرفت. شرلوک نامزد و برنده جوایز متعددی مانند جایزه امی، جایزه گلدن گلوب و جایزه بفتا شده است. در شصت و ششمین دوره جوایز امی، شرلوک برنده سه جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال درام برای بندیکت کامبربچ، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سریال درام برای مارتین فریمن و فیلمنامه برجسته برای سریال درام برای استیون موفات شد. قسمت ویژه کریسمس سریال نیز جایزه بهترین فیلم تلویزیونی را از این مراسم دریافت کرد. شرلوک در سال 2011 برنده جایزه Peabody Award نیز شد.سریال شرلوک در 180 کشور جهان پخش و تماشا شد و فصل سوم این سریال توانست رکورد پربیننده ترین برنامه بریتانیا از سال 2001 را به خود اختصاص دهد.

آخرین کلمه

شرلوک سریالی است که داستانی غیرعادی و واقعی دارد که مضامین فانتزی هم دارد. سبک روایی عالی و دنیای پرمشغله و پلیسی این سریال به همراه نکات رنگی و ارزشی فراوان، این اثر را به یکی از سریال هایی تبدیل کرده است که تقریباً هر مخاطبی باید آن را (به طور کامل بخوانید). اگر بدتان نمی آید که پیچش های داستانی منحصر به فرد را تجربه کنید و دائماً در رازهای جذاب و گاهی تاریک غوطه ور شوید، برای شروع تماشای شرلوک دیر نیست.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *