معرفی سریال وضعیت سفید | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

  • نام سریال: The White Case
  • ژانر: کمدی، درام
  • سال انتشار: 1390
  • کارگردان: حمید نعمت الله
  • تهیه کننده: محمدرضا شفیعی
  • نویسندگان: هادی مقدم دوست، حمید نعمت الله
  • تعداد قسمت ها: 42

بازیگران: سید جواد هاشمی، عباس غزالی، یونس غزالی، لیندا کیانی، پوراندخت مهین، افشانا صخری آزاد و…

خلاصه سریال

وقتی بمباران شروع می شود، دیگر زمانی برای عصبانیت نیست. اعضای خانواده پرجمعیت گلکارها که اکثرشان با هم قهر هستند، باید به باغ مادرشان در روستایی بروند و کدورت را کنار بگذارند تا با هم زندگی کنند. یکی از مدارس این روستا به محلی برای پناه دادن به جنگ زدگان تبدیل شده است و حالا که خانواده گلکار در این مکان هستند باید بتوانند با هم بسازند. تلاش این افراد برای همزیستی مسالمت آمیز در کنار هم، ماجراهای خنده دار و خنده داری را برای مخاطب رقم می زند.

«دولت سفید» در ابتدای نماز با کلمه «جده» (ربیع مدنی) شروع می شود. مادربزرگ مرکز خانواده است که داستان آن را خواهیم دید. او در باغی بزرگ در روستایی نزدیک تهران زندگی می کند و برای فرزندانش سوغاتی تهیه می کند. مادربزرگ می خواهد دو پسرش بهروز و بهزاد را که با هم قهر کرده اند، آشتی دهد. وی دارای شش پسر به نام های بهرام، بیژن، سبام، بهزاد، بهروز و مصباح است که همگی ساکن تهران هستند.

شخصیت اصلی داستان در دقیقه پنجم وارد داستان می شود. در میان همه دانش‌آموزان حیاط مدرسه، مدیر مدرسه که به تعطیلی سیستم اهمیتی نمی‌دهد، او را «از جلو» خطاب می‌کند و نام کامل او را از بلندگوی مدیر مدرسه می‌دانیم: «امیر محمد گلکار». .

در مورد سریال

سریال حالت سفید ساخته حامد نعمت الله کارگردان در سال 1392 از تلویزیون پخش شد.

سریال های موفق تلویزیونی با یک شخصیت کاریزماتیک که مجری و حامی سریال است شروع می شود. شخصیت امیر از ابتدای معرفی او شروع می شود. او خلاق و حواس پرت است (این را از طریق سرپرست و معلمش می فهمیم) و به او لقب «شاهزاده دیوانه» (از نام پسر عمویش، خواهرش و خودش) داده اند، اگرچه عمویش بهزاد می گوید که او «دیوانه نیست، بلکه یک دیوونه کوچولو” چون “او با این احمق ها بازی می کند؟”

https://azadisq.com/Portals/0/images/content/1401/%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%D9%81%DB% 8C%D8%AF3.jpg?ver=C2KU-llymw-LmrcpCfEyXg%3d%3d

شاهزاده دوونین از اولین دقایق ملاقات با مادربزرگش ما را با خود می برد. درست است که او را به «شاهزاده دیوانه» می شناسند، اما تحلیل های درستی از روابط و شخصیت های اطرافش دارد. این ویژگی به شخصیت امیر پیچیدگی می بخشد. او دائماً به روابط افراد فکر و تحلیل می کند. معلوم شد که پیش‌بینی او مبنی بر عدم آشتی عموهایش در ملاقات با «یهوه»، برخلاف شیوخ، درست بود.

https://azadisq.com/Portals/0/images/content/1401/%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%D9%81%DB% 8C%D8%AF2.jpg?ver=mO7Hu3SQZFiM5MfOUmmRwg%3d%3d

نقاط قوت سریال

نابغه نمایشی: بیشترین تأثیر او در انتخاب موضوع، ساختار داستان، شخصیت پردازی و کارگردانی مشهود است.

اهمیت جزئیات: بیشتر کارهای او را در شخصیت پردازی، طراحی صحنه و دیالوگ نویسی می بینیم. هادی مقمدوست گفته بود که سال ها برای این سریال ایده و جزئیات می نویسند.

داشتن عناصر به یاد ماندنی: از ویژگی های این سریال وجود عناصر فراموش نشدنی دوران جنگ در زندگی مردم است که هنرمندانه به شکلی کاملا طبیعی و نوستالژیک خلق شده اند. در زمینه موسیقی متن، بخش‌های مختلف مجموعه وضعیت سفید حاوی اشعار مختلف و بازسازی‌هایی از قطعات معروف موسیقی ایرانی است. در بخش ضبط و تدوین گروه تلاش شد تا برنامه های تلویزیونی و رادیویی پرمخاطب دهه 60 اضافه شود و توانست فضای سمعی و بصری سریال را تا حد خوبی وارد فضای دهه 60 کند.

اظهار نظر

سعید قطبی زاده این منتقد سینما می‌گوید: «به نظرم این سریال یکی از بهترین کارهای حمید نعمت‌الله است به نسلی که در دهه شصت انواع محرومیت ها را گذرانده و به خوبی از آنها یاد می کند و هر کدام از ما بخشی از این خاطرات را حفظ کرده ایم، اما ارزش کار او در این است که این نشانه ها را در این اثر زنده می کند کار بزرگ او ارائه این «نشانه‌ها» و «خاطرات» در قالب داستانی جذاب است و برای این کار از روشی استفاده می‌کند که به الگوها و پاسخ‌های موفق وابسته نیست و شبیه به فیلم‌های او نیست به نظر من کاری که حامد نعمت الله انجام داد این بود که از طریق بازآفرینی خلاقانه در برخی جاها، دنیای – را به عنوان شخصیت های حامی خلق کرد در واقع اقوام و دوستان او بودند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *