معرفی سریال 24 – Twenty Four

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام سریال: 24 – بیست و چهار

سال انتشار: 2001-2010 و 2014

ژانر: جنایی، جاسوسی، اکشن

تهیه کننده: جوئل سرنو، رابرت کوکران

تهیه کنندگان: جوئل سرنو، رابرت کوکران، کیفر ساترلند

نویسندگان: جوئل سرینو و رابرت کوکران (195 قسمت)، هوارد گوردون

کارگردانان: جان کسار، برد ترنر، میلان چیلوف، برایان اسپایسر، استیون هاپکینز

مدیر فیلمبرداری: رادنی چارترز (186 قسمت)

موسیقی متن: شان کالری

تدوین: دیوید لتام، اسکات پاول

تعداد فصل: 9

میانگین امتیاز 24 وب سایت IMDb: 8.4

بازیگران: کیفر ساترلند (جک بائر)، لزلی هوپ (تری بائر)، سارا کلارک (نینا مایرز)، الیشا کاتبرت (کیم پاور)، دنیس هایسبرت (دیوید پالمر)، سارا وینتر (کیت وارنر)، کارلوس برنارد (تونی آلمیدا)، مری لین راجسکوب (کلویی آبرین)

خلاصه سریال

جک بائر، مامور پلیس فدرال ایالات متحده، یکی از آن چهره های آشنا در کار پلیس آمریکا است. او همیشه دوست ندارد وظایفش را طبق قوانین پذیرفته شده در کارش انجام دهد. جک بائر یکی از اعضای واحد ضد تروریسم لس آنجلس است که ماموریتش جلوگیری از انفجار بمب ها، انتشار ویروس ها و تلاش برای ترور است. معمولا در حین انجام کارهای سخت زندگی یکی از اقوام و دوستانش در خطر است و او مجبور می شود با عصا راه برود. با این حال، جک بائر یکی از افسران پلیس سرسخت است که رفتارش نشان می دهد که او به این اصل اعتقاد دارد که “وسایل هدف را توجیه می کنند.”

در مورد سریال

ایده ساخت سری اول به ذهن جوئل سرینو، تهیه کننده سریال ها و سریال های تلویزیونی رسید. ایده این بود که یک سریال تلویزیونی با 24 قسمت در هر فصل ایجاد شود که هر قسمت یک روز کامل را پوشش دهد. سرنو ایده خود را تلفنی با همکار خود رابرت کوکران در میان گذاشت. پاسخ اولیه کوکران منفی بود: “هرگز این بدترین ایده ای است که تا به حال شنیده ام.” و ایده ساخت این سریال را برای فاکس نهایی کنید: «این سریال گامی رو به جلو در قالب سریال های تلویزیونی خواهد بود.

کیفر ساترلند بازیگر، کارگردان و تهیه کننده کانادایی 23 ساله بود که در 24 سالگی در سال 2001 بازیگری را آغاز کرد. این اولین بار بود که به طور منظم در یک سریال تلویزیونی بازی می کرد. او بازی در این سریال را در 43 سالگی به پایان رساند.

سری 24 یکی از آن سریال های جذاب و خیره کننده ای است که ایده های بصری آن را بیش از هر نکته دیگری از نمونه های مشابه خود متمایز می کند.

قدرت مطلق و خودسرانه شخصیت جک بائر گاهی اوقات کمی سرگرم کننده است، اما به گفته سازندگان فیلم، بیننده باید در آن موقعیت بسیار خطرناک و سرنوشت ساز پا به جای جک بائر بگذارد که در این صورت به او حق انجام هر کاری داده می شود. . .

نویسندگان سریال به خوبی توانستند منافع ملی و منافع شخصی شخصیت ها را به هم مرتبط کنند. بخشی از جذابیت سریال ناشی از واکنش های غیرمنتظره شخصیت ها در لحظات سرنوشت سازی است که عزیزانشان در خطر هستند.

شروع سریال 24 مصادف با حوادث پس از 11 سپتامبر 2001 بود و بنابراین ارزیابی آن به خصوص از فصل دوم به بعد به عنوان واکنشی به اتفاقات آن روز اجتناب ناپذیر است.

برگ برنده کیفر ساترلند در نقش جک بائر چشمان اوست که از پدرش به ارث برده است. نگاه همیشه نگران ساترلند یکی از ویژگی های اصلی شخصیت جک بائر است.

گفته های افراد خلاق

جوئل سرنو: «تعداد اتفاقاتی که در یک روز برای جک بائر در فصل اول و دوم می‌افتد غیرواقعی است، اما در شرایط دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، می‌توانیم چنین اتفاقاتی را در یک روز بنویسیم برنامه فشرده یک ساعته از تلویزیون پخش می شود: «این سریال موفق شد زیرا ما روی جزئیات کوچکی که هیجان و تنش ایجاد می کند تمرکز کردیم.»

رابرت کاکرین: «سخت‌ترین کار این بود که داستان‌های زندگی شخصی جک بائر را با فعالیت‌های ضد تروریستی پلیس مرتبط کنیم، در فصل اول، آنها خانواده بائر را ربودند، اما نمی‌توانستند هر فصل از خانواده جک سرقت کنند.

رابرت کاکرین: «شخصیت کیفرلند جنبه تاریکی دارد، به همین دلیل است که او نقش‌های منفی زیادی در بازی او دارد .

پانویسها و منابع

این سریال با انتقادهای زیادی از سوی جامعه آمریکا مواجه شد. از نحوه ارائه شکنجه در سریال گرفته تا تصویر نادرستی که از مسلمانان ارائه می کند. بسیاری اظهار داشتند که شخصیت جک بائر شکنجه را عادی، مؤثر و قابل قبول نشان می دهد. به همین دلیل گروهی از ارتش آمریکا با بازیگران این سریال دیدار کردند و از آنها خواستند که دوز صحنه های شکنجه سریال را کاهش دهند. همین اتفاق افتاد. استدلال ارتش این بود که سربازان آمریکایی ممکن است از اقدامات جک بائر تقلید کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *