معرفی فیلم جعبه پرنده – Bird box

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام فیلم: جعبه پرنده

تاریخ انتشار: 2018

ژانر: ترسناک و کودکانه

کارگردان: سوزان بیر

نویسنده: اریک هایزر

تهیه کنندگان: کریس مورگان-آاسکات استیوبر- کلیتون تاونسند

با الهام از: جعبه پرنده اثر جاش مالرمن

امتیاز (IMDB): 6.6

بازیگران:

ساندرا بولاک
تراوانته رودز
جان مالکوویچ
دنیل مک دونالد
جکی ویور
رزا سلزار
ماشین آلات عمومی
بی دی ونگ
تام هلندر
سارا بیلسون
امی گومنیک
لیل رئال هاوری

خلاصه

این فیلم داستان آخرین باری است که یک موجود یا موجودات فرازمینی به این سیاره حمله کردند و هرکسی که به بیرون از محل زندگی خود نگاه می کرد بلافاصله شروع به خودکشی کرد. در همین حال، برخی از بازماندگان در تلاش هستند تا زنده بمانند…

جعبه پرنده

در مورد فیلم

جعبه پرنده (به انگلیسی: The Flying Box) فیلمی ترسناک اثر سوزان بیر است که بر اساس رمانی به همین نام اثر جاش میلرمن ساخته شده است. این فیلم داستان مالوری (ساندرا بولاک) و دو فرزندش، یک پسر و یک دختر، را دنبال می‌کند که باید با چشم‌بند از جنگل و رودخانه عبور کنند تا به مکانی امن برسند. آنها چشمان خود را بستند زیرا اگر هیولا را ببینند خود را خواهند کشت.
بازیگران فیلم عالی انتخاب شدند. در فیلم های ترسناک، دیالوگ باید همیشه مخاطب را بیشتر درگیر داستان فیلم کند و روابط بین شخصیت های گرفتار در موقعیت ترسناک را عمیق تر کند. با بازیگرانی چون جان مالکوویچ، بی دی وانگ و جکی ویور مشکلی از این نظر وجود ندارد و همین شخصیت ها به اندازه ساندرا بولاک در فیلم تاثیر دارند. صحبت های این بازیگران به خوبی با فضای دلهره آور فیلم همخوانی دارد چرا که جملات خود را با ترس، عصبانیت و میل به زنده ماندن بیان می کنند. آرزویی که تمام اعمال شخصیت ها را توجیه می کند.

جعبه پرنده
اما داستان فقط درباره بقا نیست، بلکه بخش بزرگی از مضامین فیلم حول محور مادری می چرخد. بچه‌های فیلم دیالوگ‌های زیادی را اجرا نمی‌کنند، اما در سکوت و با زبان بدن، نقش شخصیت‌ها را در دو قدمی مرگ بازی می‌کنند. رابطه بین مالوری و فرزندانش یک رابطه طبیعی مادر و فرزند نیست، بلکه با نیاز به بقا تعریف می شود که باعث می شود مالوری به جای اینکه آنها را دلداری دهد، سر آنها فریاد بزند. بسیاری از تماشاگران نوشتند دیدن این قسمت‌های فیلم ناراحت‌کننده بود، اما در واقع این صحنه‌ها به خوبی از منطق موقعیت فیلم پیروی می‌کنند و هر چه فیلم جلو می‌رود تماشاگر بیشتر و بیشتر متوجه می‌شود که عشق عمیقی بین آن‌ها وجود دارد. مالوری و فرزندانش
شخصیت های اصلی فیلم هر لحظه در معرض خطر هستند و همین عامل چشم بیننده را بر روی پرده خیره نگه می دارد.

«جعبه پرنده» برای بسیاری از بینندگان چنان تجربه ای است که از گذراندن دو ساعت در آن پشیمان نخواهید شد.

دیالوگ انتخاب شده
تام: زندگی زندگی نیست. زندگی خیلی بیشتر از الان است و می تواند خیلی بهتر باشد و شما می توانید آن را بهتر کنید

جعبه پرنده

پاورقی های فیلم

خود ساندرا بولاک از سارا پالسون خواست که نقش خواهرش را بازی کند.
– ساندرا بولاک در حین فیلمبرداری چندین بار به دوربین برخورد کرد زیرا چشم بند بسته بود.
ساندرا بولاک گفت که حدود نیمی از دوره فیلمبرداری را با چشمان بسته گذرانده است.
نتفلیکس چالش «Bradbox» را برای بازاریابی این فیلم در رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرد که در آن افراد سعی می‌کردند در حین فیلم‌برداری از خود، با چشمان بسته کارهای روزمره خود را انجام دهند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *