معرفی فیلم جنگ جهانی سوم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام فیلم: جنگ جهانی سوم

تاریخ انتشار: 26 آوریل 1402 ق

ژانر: درام، تعلیق

مدت زمان: 107 دقیقه

کارگردان و نویسنده: هومان سیدی، آرن زردوتاری و آزاد جعفریان

امتیاز (imdb): 7.1

بازیگران: محسن تنابندی، مهسا هگزی، نادا گابریلی، نوید نصرتی و…

خلاصه

داستان فیلم جنگ جهانی سوم حول محور مردی بی خانمان به نام شکیب است که سال ها پس از اتفاق تلخی که برایش اتفاق افتاد، نتوانست به خود بیاید. او متوجه می شود که مکانی که در حال حاضر در آن کار می کند قرار است محل فیلمبرداری فیلمی درباره آدولف هیتلر باشد. در ادامه داستان به گونه ای پیش می رود که به شکیب نقش هیتلر را می دهند و زندگی او را به کلی تغییر می دهند.

در مورد فیلم

فیلم جنگ جهانی سوم یکی از بهترین فیلم های ایرانی سال 2023 به شمار می رود که در سطح بین المللی به شهرت رسید و توانست افتخارات زیادی را برای گروه فیلمبرداری به دست آورد. از جمله این افتخارات می توان به جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد برای محسن تنبنده اشاره کرد. یکی از نقاط قوت فیلم جنگ جهانی سوم بازی بی نظیر محسن تنبنده است که مورد تایید و استقبال بسیاری از منتقدان قرار گرفت.

(خطر افشای داستان)

شکیب (تنابنده) در شرایطی قرار می گیرد که هرگز برای آن آماده نبوده و رفتار بازیگران اصلی فیلم با او به تدریج او را در موقعیتی قرار می دهد که تاریکی درونی خود را آشکار کند و در نهایت با مسموم کردن غذای والدینش. بازیگران به شدت انتقام جو می شوند (در صحنه ای که تا حدودی یادآور شام آخر است). هر دو شخصیت هر دو فیلم متعلق به طبقات پایین جامعه هستند که از طبقات بالا انتقام می گیرند. البته این نوع سینما و این موضوع همیشه مورد توجه آقای هومان بوده است. آفریقا، سیزده، ذهن ها… و قورباغه همه آنها راوی افرادی بودند که زندگی گذشته آنها باعث قیام برای آسیب رساندن یا انتقام گرفتن از محیط یا اطرافیانشان که معمولاً در جایگاه بالاتری از آنها قرار داشتند.

صحنه ای از فیلم جنگ جهانی سوم

شکیب که به عنوان یک کارگر ساده معرفی می شود و در صحنه حمله فرشید و کمال به محل سکونتش، می بینیم که چگونه و طی چه فرآیندی به جنایتکار نهایی تبدیل می شود؟

ایده تقابل فرد و جامعه، یعنی زمانی که جامعه ابتدا در مقابل فرد قرار می گیرد، موضوع مورد علاقه سیدی است و این بار او به دنبال داستانی برای به تصویر کشیدن بود.

جوایز فیلم جنایات جنگی جنگ جهانی سوم

– جایزه بهترین فیلم Horizon در جشنواره فیلم ونیز 2022

جایزه بهترین بازیگر مرد برای محسن تنبنده از جشنواره فیلم ونیز 2022

جایزه ویژه هیئت داوران در جشنواره بین المللی فیلم توکیو 2022

– جایزه بهترین فیلم در جشنواره بین المللی فیلم استانبول 2022

آخرین کلمه

هومن سر در فیلم جدید خود بار دیگر فضای حاکم بر جامعه را نقد می کند. جایی که افراد ساده و معمولی تحت تاثیر نیروهای منفی و بدخواه می توانند یکی از همان افراد یا حتی بدتر از آن شوند. با تمام این تفاسیر می توان نتیجه گرفت که غذای جدید هومن سیدی بهترین طعم و مزه را در بین کارهای دیگر او دارد، اما باز هم اثری بی نظیر نیست.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *