معرفی فیلم شکافته -Split | سایت انتخاب

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

کارگردان: م. نایت شیامالان

ژانر: ترسناک، روانی، هیجان انگیز

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵-۱۳۹۵

کشور سازنده: آمریکا

امتیاز روتن تومیتوز: 76

امتیاز متاکریتیک: 62

امتیاز سایت IMDB: 7.3

بازیگران: جیمز مک آووی، آنیا تیلور جوی، هیلی لو ریچاردسون، جسیکا سولا و…

خلاصه

سه نوجوان به نام‌های کلر، مارسیا و کیسی توسط دنیس ربوده می‌شوند و در یک زیرزمین اسیر می‌شوند. دنیس یکی از ۲۳ شخصیت متمایز کوین وندل کرامپ است. او قربانی کودک آزاری است و از اختلال هویت تجزیه ای رنج می برد. روانپزشک کوین، دکتر کارن فلچر، معتقد است که در چنین مواردی، عدم تعادل روانی می تواند منجر به تغییرات فیزیولوژیکی شود. فلچر ایمیلی از بری، شخصیت غالب کوین دریافت می کند که از او می خواهد با او ملاقات کند. در طول سال‌های درمان، به نظر می‌رسد که کوین آرام گرفته است: همه شخصیت‌های او در اتاقی روی صندلی‌ها نشسته‌اند و منتظرند تا نوبتشان (کنترل اشیا) ظاهر شود و بری مسئول دادن نوبت به آنهاست…

در مورد فیلم

دنباله فیلم ترسناک روانشناختی «شکاف» ما را به دنیایی می برد که کارگردان در اولین شاهکارش «نشکن» به تصویر کشیده است و البته این بار با ترس و پیچیدگی های بیشتری روبه رو هستیم. فقط در پایان فیلم تمام قطعات پازل با هم قرار می گیرند و متوجه می شویم که در دنیایی شبیه به فیلم قبلی شیامالان و پایانی تکان دهنده و غیرمنتظره هستیم که یکی از بهترین پایان های شیامالان بعد از “حس ششم” است. گنجانده شده است.

آخرین کلمه

“زنگ تفریح” او اختلال روانی شخصیت اصلی اش را بهانه ای ساده و پیش پا افتاده برای توجیه بیماری روانی و آدم ربایی اش نمی کند. در عوض، همانطور که «بابادوک» به افسردگی شدید در قالب فیلم ترسناک نگاه می‌کرد، «فرق» کوین را هیولایی بدون گذشته، بدون احساسات و فراتر از رستگاری به تصویر نمی‌کشد. این فیلم در مورد آسیب های روانی و آزار جسمی است که افراد در دوران کودکی تجربه می کنند و نحوه برخورد افراد با آنها و مبارزه با عواقب آن. از منظر «اختلال»، رنج و سختی هایی که انسان از آن رنج می برد، به معنای موانعی نیست که مانع پیشرفت او می شود، بلکه ویژگی هایی است که با تکامل انسان به موجودی قوی تر ختم می شود. همانطور که شخصیت مک آووی می گوید: “شکسته ترین ها تکامل یافته اند.”

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *