میانگین عمر هواپیماها ۲۶ سال شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تعداد ناوگان هوایی کشور را به بیش از 200 فروند و میانگین سنی هواپیماها به 26 سال اعلام کرد.

محمد محمدی بخش با بیان اینکه در شهریور 1400 و اوایل دولت سیزدهم تعداد ناوگان هواپیما کمتر از 100 فروند بود و عمر ناوگان به 28.5 سال رسید و ناوگان بسیار شکننده بود که در کشور فعالیت می کرد. آن را قرار دهید. با توجه به اینکه تعداد ناوگان به بیش از 200 فروند رسیده است، آمادگی های متعددی برای غلبه بر وضعیت فعلی با استفاده از راهکارهای مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این در شرایطی است که میانگین سنی ناوگان هوایی با اقدامات انجام شده در حوزه نوسازی به 26 سال رسیده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: وضعیت هوایی ایران در تابستان 1400 چگونه بود؟ در زمان ذکر شده 100 فروند هواپیما داشتیم که از مشکلات زیادی رنج می بردند.

تاب آوری صنعت هوانوردی حاصل اتکا به شرکت های دانش بنیان و تخصص داخلی بود.

وی با اشاره به اینکه چهار راهکار برای برون رفت از این وضعیت نوشته شده است، گفت: اولین راهبرد که از اهمیت بالایی برخوردار است، ثابت قدمی است. ما باید انعطاف‌پذیری صنعت را افزایش می‌دادیم و این انعطاف‌پذیری با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، ظرفیت مراکز تعمیر، نیروهای مجرب و ماهر، با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به نفس و با ایجاد حرکت قطعات تعمیری ایجاد شد. . در این راستا سازمان هواپیمایی کشوری مجوزهای لازم را صادر کرد و شرکت های دانش بنیان اقدام به ساخت قطعات یدکی با استانداردهای جهانی کردند که در نتیجه انعطاف پذیری به میزان قابل توجهی افزایش یافت و ناوگان به ثبات قابل قبولی رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: راهبرد دوم ورود هواپیما به کشور بود و با صدور فرمان تعداد زیادی هواپیما و بالگرد به ناوگان اضافه شد و از ساعت 1400 تا امروز 101 هواپیماها و هلیکوپترها به چرخه اضافه شدند، به این معنی که آنها نیز خریداری شدند و هواپیما به چرخه بازگشت، آمار ناوگان فعلی را به بیش از 200 هواپیما افزایش داد.

محمدی بخش با اشاره به اینکه ناوگان امروز ما بالغ بر 200 فروند هواپیما است، تصریح کرد: راهبرد بعدی راهبردی است که نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری سال‌ها بر آن تاکید داشتند و آن ساخت هواپیماهای بومی است. در همین راستا با حضور رئیس جمهور عزیزمان از اولین هواپیما رونمایی شد، هواپیمای دوم یک سال بعد ساخته شد و امسال کار تجهیز و الحاق آن به ناوگان به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه یکی از هواپیماهای ساخت داخل وارد ناوگان شد، افزود: آنچه قابل توجه است این است که دانش تخصصی امروز در هواپیماسازی و زنجیره دانش مرتبط با این کارخانه به مقاومت کمک می کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، ادامه داد: مورد چهارم در حوزه نوسازی است و برای 100 فروند هواپیما که قبلا ذکر شد، از منابع دولتی استفاده نشده است. این بدان معناست که تمام منابع مورد نیاز توسط بخش خصوصی یا شرکت های هواپیمایی تامین شده است و این شرکت ها با استفاده از توان خود و زیرساخت های سازمان هواپیمایی اقدام به خرید کرده اند.

88 هزار نفر به سرزمین وحی اعزام شدند/ مشکلی با سفرهای برگشت نداریم

وی به عملیات حج و سفرهای اعزامی به بیت الله الحرام اشاره کرد و گفت: امسال 87 هزار و 500 زائر به سرزمین وحی اعزام شدند که تا 19 تیرماه 40 درصد زائران به سلامت به کشور بازگشتند. اولویت اصلی در این بخش، ایمنی و سلامت زائران است. میانگین تاخیر در پروازهای حج امسال حدود 30 دقیقه بوده است. در مسیر برگشت با مشکل خاصی مواجه نشدیم و امیدواریم بقیه سفرها را نیز با همین دقت و نظم انجام دهیم.

قیمت های سنتی بلیط هواپیما با نظارت دقیق بر بازار در دستور کار قرار گرفته است

محمدی بخش در بخشی دیگر از سخنان خود به آزادسازی قیمت بلیت هواپیما اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده 6 قانون هواپیمایی کشوری، شورای عالی هواپیمایی بالاترین مرجع تعیین قیمت است. با توجه به شرایطی که در زمان ویروس کرونا رخ داد، دولت برای تعیین نرخ ها آمد و این اتفاق از سال 2009 تا ژوئیه 1400 رخ داد که این نرخ 40 درصد افزایش یافت. پس از تشکیل دولت سیزدهم و پیگیری هایی که در آذرماه 1400 ه. 9 درصد ارزش افزوده، در مجموع 29 درصد به نرخ ژانویه اضافه شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: طبیعتا طی حکمی که از سوی قوه قضائیه صادر شد، سازمان هواپیمایی کشوری و شورای هواپیمایی از تعیین نرخ خارج شدند و ما نیز منتظر بازگشت این بخش از حاکمیت هستیم.

وی ادامه داد: طبق توافقی که با شرکت های هواپیمایی منعقد می کنیم و کنترل قیمت ها، قیمت سنتی با نظارت دقیق در دستور کار قرار می گیرد و امیدواریم تا پایان هفته جاری این اتفاق بیفتد و قیمت سنتی این است که باید نظر شورای هواپیمایی و تایید ایرلاین ها مشخص شود تا مردم سردرگم نشوند و با آشفتگی بازار مواجه نشوند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *