هواشناسی: احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای در تهران

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به احتمال وقوع طوفان موقت در تهران و جاری شدن سیل هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد رنگ حاکی از افزایش گرادیان فشار و بروز حالت ناپایداری همرفتی اعلام کرد: از دوشنبه تا پایان روز سه شنبه (10 تا 12 تیرماه) در ساعات بعدازظهر و شب وزش باد شدید گاهی شدید در نیمه جنوبی و غربی با خیزش گرد و غبار احتمال وقوع طوفان موقتی و کاهش کیفیت هوا و بارش باران و رعد و برق به ویژه در نقاط در معرض تگرگ وجود دارد.

در این شرایط آب و هوایی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و آسیب به سازه های موقت مانند داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، تجهیزات در مکان های مرتفع مانند برج ها و دکل ها و خطر شکستن درختان و نهال های کهنسال در مناطقی که در معرض گرد و غبار هستند افزایش می یابد. . احتمال پخش موقت گرد و غبار و خاک از فرمانداری های همجوار، احتمال وقوع سیلاب و رواناب سطحی، خطر صاعقه و ریزش سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و طغیان مسیل ها. گاهی اوقات مه و محدودیت دید در گردنه های کوهستانی غیرمنتظره است.

توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست، پرهیز از ناپایداری در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها و پرهیز از پرواز با گلایدر، هواپیمای سبک و بالگرد است. تردد و توقف در کنار درختان و سازه های ناتمام، تقویت پوشش گلخانه های کشاورزی، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، احتیاط در اجرای عملیات عمرانی، خودداری از چرای دام و تردد بادیه نشینان در حاشیه رودخانه ها. و مناطق مرتفع، لایروبی کانال ها و آبراه ها و آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای 39 درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه استان تهران طی 24 ساعت گذشته گزارش شد.

آسمان تهران فردا (10 تیرماه) کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی افزایش ابر و در برخی ساعات وزش باد با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه 11 جولای). هوا کمی ابری تا نیمه ابری و در برخی ساعات با افزایش ابر و در برخی ساعات وزش باد شدید و حداقل دمای ۲۴ و حداکثر ۳۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

به گزارش ایسنا، اخطار زرد به معنای وقوع یک پدیده جوی است که ممکن است باعث اختلال در رفت و آمد و کارهای روزمره شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم آمده است تا بتوانند برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر این هشدارها به مسئولان اطلاع رسانی می شود تا در صورت لزوم اقدام کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *