هوای قم در وضعیت خطرناک قرار گرفت

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: بر اساس اطلاعات ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، شاخص کیفیت هوای شهر قم در شرایط بسیار ناسالم و خطرناک قرار دارد.

هوای شهر قم به دلیل وجود ریزگردها در وضعیت «خطرناک» قرار دارد و شاخص کیفیت هوای این شهر هم اکنون رنگ «قهوه‌ای» و عدد 304 را نشان می‌دهد.

طبق توضیحات سازمان حفاظت محیط زیست، افراد از فعالیت در فضای باز در رده قهوه ای خودداری کنند.

البته این عدد آخرین بار در ساعت 7:05 صبح به روز رسانی شده است و پیش بینی می شود در ساعات آینده با گرم شدن هوا، شاخص کیفیت هوا بدتر شود.

بر اساس اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان، – یکشنبه ۲۶ تیرماه، شاخص کیفیت هوای (AQI=304) شهر قم به دلیل پدیده گرد و غبار هوا (ذرات معلق) در وضعیت خطرناکی قرار دارد. PM10). ).

هواشناسی قم اعلام کرد: وضعیت جوی – استانداری صاف تا نیمه ابری و در برخی ساعات شاهد وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم بود.

بیشینه دمای – قم به 41 درجه و کمینه آن به 26 درجه رسید و میانگین سرعت باد – و فردا بین 15 تا 21 کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود.

با توجه به افزایش احتمال تشکیل گرد و غبار و وزش باد شدید در استان قم در روزهای شنبه و یکشنبه اخطار نارنجی هواشناسی صادر شده است.

این شرایط جوی تا روز سه شنبه ادامه دارد و شاهد افزایش دمای هوا تا 44 درجه سانتیگراد خواهیم بود.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین از افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان، بیماران مبتلا به آسم و زنان باردار خواست برای کاهش تماس مستقیم از انجام فعالیت های طولانی مدت و سنگین خارج از منزل خودداری کنند و از تردد غیرضروری خودداری کنند. . با آلاینده های هوا

مرکز بهداشت استانداری همچنین از واحدهای عرضه کننده مواد غذایی خواست از قرار دادن محصولات غذایی آماده از جمله آجیل و خشکبار در خارج از واحد و در کنار معابر عمومی که در معرض آلودگی هوا هستند خودداری کنند.

افرادی که چندین ساعت در فضای باز هستند باید از یک ماسک تنفسی مناسب و استاندارد استفاده کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *