پوتین آژیر جنگ سرد را کشید

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دنیای اقتصاد : رئیس جمهور روسیه در پایان سفر خود به کشورهای آسیایی هشدار داد. وی در این سفر با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، قرارداد دفاعی متقابل امضا کرد. به گزارش نیویورک تایمز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مستقیما به ایالات متحده و متحدانش هشدار داد که در صورت ارائه سلاح های پیشرفته به کی یف که به خاک روسیه حمله می کند، حاضر است کره شمالی را مسلح کند و این خطر را برای قدرت های غربی حامی آن افزایش می دهد. . اوکراین.

پوتین این تهدید را در اظهاراتی به خبرنگارانی که اواخر پنجشنبه با او در ویتنام سفر می کردند و قبل از بازگشت به روسیه بیان کرد. او روز قبل در پیونگ یانگ تهدید مشابهی کرده بود. او توافقنامه دفاع متقابل دوران جنگ سرد با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را احیا کرد. این معاهده هر کشوری را موظف می‌کند که در صورت حمله «با تمام امکاناتی که در اختیار دارد» به دولت دیگر کمک نظامی کند. پوتین تهدید خود را مبنی بر تسلیح پیونگ یانگ با نقض تحریم‌های سازمان ملل در واکنش به تصمیمات اتخاذ شده توسط ایالات متحده و متحدانش در ماه‌های اخیر مبنی بر اجازه دادن به اوکراین برای انجام حملات خاصی به خاک روسیه با سلاح‌های خود مطرح کرد. کاخ سفید ماه گذشته این تصمیم را گرفت. اما ممنوعیت هدایت حملات دوربرد به عمق روسیه با سلاح های آمریکایی را حفظ کرد. پوتین گفت: «کسانی که این تسلیحات را تامین می کنند معتقدند که با ما در جنگ نیستند.

خب، همانطور که گفتم، از جمله در پیونگ یانگ، ما این حق را برای خود محفوظ می داریم که به سایر نقاط جهان سلاح ارائه دهیم. پوتین همچنین پیشنهاد کرد که کره شمالی تسلیحات روسی را به دیگر بازیگران سرکش که دشمنان ایالات متحده و متحدانش در سراسر جهان هستند بفروشد. اگرچه پوتین نگفته است که چه تسلیحاتی به کره شمالی خواهد داد، اما مشتاق توسعه کلاهک‌های هسته‌ای، موشک‌ها، زیردریایی‌ها و ماهواره‌های آن است – همه مناطقی که روسیه پیشرفته‌ترین و خطرناک‌ترین فناوری را در جهان دارد. سفر رئیس جمهور روسیه به پیونگ یانگ نشان داد که چگونه جنگ در اوکراین به ستون اصلی سیاست خارجی او تبدیل شده است و اولویت های دیگری را که کرملین سال ها دنبال می کرد پیشی می گیرد.

واشنگتن و سئول می گویند که کره شمالی ده ها موشک بالستیک و بیش از 11000 کانتینر مهمات به روسیه ارسال کرده است تا به پوتین برای غلبه بر کمبود مهمات در جنگ با اوکراین کمک کند. هر دو روسیه و کره شمالی با نقض تحریم های سازمان ملل مبادلات تسلیحاتی انجام داده اند. برای سال‌ها، روسیه در تلاش‌های سازمان ملل برای محدود کردن برنامه‌های موشکی و تسلیحات هسته‌ای خود مشارکت داشته و قطعنامه‌هایی را پس از قطعنامه شورای امنیت با هدف محدود کردن دسترسی رژیم خود به تسلیحات، فناوری و منابع به تصویب رسانده است. این محدودیت ها زمانی اعمال شد که کره شمالی شش آزمایش هسته ای انجام داد و برنامه موشک بالستیک قاره پیما را توسعه داد. اما اکنون پوتین به طور چشمگیری مسیر خود را تغییر داده است و به دنبال پایان دادن به تحریم هایی است که خودش در آن نقش داشته است. این تغییر جهت به این دلیل است که مسکو قصد دارد هزینه های کمک های آمریکا به اوکراین را افزایش دهد و در عین حال می تواند انبار مهمات خود را در جنگ با اوکراین پر نگه دارد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *