چرا مردم به «تلفن خنگ» روی می‌آورند؟

تبلیغات بنری


هورناز (هورناز):

بی‌بی‌سی: نوجوانان و بزرگسالان نگران میزان زمانی هستند که برای تلفن‌های هوشمند صرف می‌کنند و به تلفن‌های همراه «غیر هوشمند» روی می‌آورند.

در گوشه‌ای دور از تنظیمات گوشی هوشمندتان، گزینه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد به طور متوسط ​​روزانه چقدر به صفحه نمایش گوشی خود نگاه می‌کنید.

این انتخاب واقعیت نگران کننده ای را آشکار می کند. دستگاهی که قرار بود فناوری مفیدی باشد، اکنون به ابزاری برای استفاده پاتولوژیک تبدیل شده است.

لوک مارتین، 16 ساله، از کانادا، به بی بی سی گفت: «تمام رسانه های اجتماعی بر اساس منطق ترس از طرد شدن (FOMO) ساخته شده اند. “احساس می کردم که نمی توانم از آن خارج شوم.”

“سپس وارد اینستاگرام شدم که یک مارپیچ رو به پایین بود.”

لوک تنها نیست.

بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه هاروارد انجام شده است، استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی همان بخشی از مغز را فعال می کند که در نتیجه مصرف مواد مخدر فعال می شود. این واقعیت نگرانی در مورد اعتیاد به تلفن را در بین جوانان تشدید کرده است.

در بریتانیا، آفکام، تنظیم کننده رسانه این کشور، تخمین می زند که حدود یک چهارم کودکان پنج تا هفت ساله گوشی های هوشمند خود را دارند.

تعدادی از مطالعات توانسته اند رابطه بین استفاده از شبکه های مجازی و تاثیر منفی آن بر سلامت روان افراد به ویژه در کودکان را نشان دهند.

گروهی از فعالان خواهان تعیین محدودیت سنی برای استفاده از گوشی های هوشمند هستند. گروهی دیگر مانند لوک تصمیم گرفتند گوشی های هوشمند خود را با گوشی های بسیار ساده تری جایگزین کنند که به آنها تلفن های بی زبان نیز می گویند.

تلفن قدیمی لوک فقط پیام ها و تماس های تلفنی را دریافت می کند، می تواند نقشه را نمایش دهد و چند ویژگی ساده دیگر دارد.

او می‌گوید: «دوستان من روزی چهار تا پنج ساعت را با تلفن‌هایشان می‌گذرانند. فکر می‌کنم قبل از استفاده از این تلفن، تقریباً همان مقدار زمان را برای تلفنم صرف می‌کردم.

اما اکنون فقط 20 دقیقه را با تلفن می گذرانم که بسیار عالی است زیرا من فقط از تلفن برای چیزهایی که نیاز دارم استفاده می کنم.

والدین نیز به گوشی های غیرهوشمند روی آورده اند. نه تنها برای فرزندانشان بلکه برای گذراندن اوقات بهتر با فرزندانشان.

لیزی براتون، مادر یک کودک 5 ساله، اخیرا برای خودنمایی یک گوشی قدیمی نوکیا خریده است.

او توضیح می‌دهد: «این به من کمک کرد عادت‌هایم را سازماندهی و کنترل کنم، و اکنون زمان باکیفیت‌تری را با پسرم می‌گذرانم.

می گوید وقت خرید گوشی برای پسرش می رسد، همان گوشی را برایش می خرد.

او می‌گوید: «به نظر نمی‌رسد شروع با یک گوشی هوشمند درست باشد. گویی تمام دنیا را در کف دست آنها می گذاریم و انتظار داریم که بدانند چگونه در آن حرکت کنند و راه خود را پیدا کنند.

فروش این گوشی ها در آمریکای شمالی افزایش یافته است.

دیزی کرباوم و ویل استالتز مالکان Dumb Wireless در لس آنجلس هستند. آنها به مشتریان خود که به دنبال ابزارهایی با فناوری های ساده تر و قدیمی تر هستند، کمک می کنند.

ویل استالتز می‌گوید: «بسیاری از مادران و پدران به اینجا می‌آیند و می‌خواهند اولین تلفن خود را برای فرزندانشان بخرند و نمی‌خواهند به اینترنت کشیده شوند.

اما گفتن این عادت آسان تر از انجام دادن آن است. آقای Stults می‌گوید برخی از مدارس از دانش‌آموزان می‌خواهند که چند برنامه خاص روی تلفن‌های خود داشته باشند. از سوی دیگر، خانم براتون می گوید که وقتی بچه ها دوستان خود را در مدرسه با گوشی های هوشمند گران قیمت می بینند، کنترل مشکل دشوار می شود.

او می‌گوید: «بنابراین، شما به گروهی از والدین همفکر نیاز دارید که با یکدیگر صحبت کنند و در مورد روشی متفاوت برای حل این مشکل صحبت کنند.

یکی از راه حل ها ابزاری به نام Unplug است. می توانید این دستگاه را به گوشی خود نزدیک کنید و سپس برخی از برنامه ها و برنامه ها از جمله شبکه های مجازی را به صورت بی سیم قفل کنید.

آقای Stults می‌گوید: «والدین می‌توانند با کمک این دستگاه تلفن هوشمند فرزندشان را کنترل کنند و بر زمان صرف شده با تلفن نظارت کنند.

همچنین گوشی های هوشمند جدیدی برای کسانی که نگران اعتیاد به صفحه نمایش و اسکرول کردن به پایین هستند طراحی شده است.

کریس کاسپار بنیانگذار تکلاس است. هدف این شرکت ساخت گوشی های زیبای آیفون مانند است که عمداً به گونه ای طراحی شده اند که خسته کننده باشند. آخرین نسخه این گوشی ها «Wise Phone 2» نام دارد.

او می گوید: «هیچ نمادی روی صفحه نمایش این گوشی ها وجود ندارد. شما فقط کلمات را می بینید و فقط از دو رنگ و دو نوع فونت استفاده شده است. این گوشی بسیار راحت است.”

این گوشی به تعداد محدودی اپلیکیشن دسترسی دارد. از جمله برنامه Uber برای سوار شدن به تاکسی، اما بدون برنامه شبکه مجازی.

آقای کاسپار می گوید: «سؤال ما این است که ببینیم واقعاً چه چیزی برای ما خوب است.

آقای کاسپار اولین بار این گوشی را برای دختر ناتنی خود طراحی کرد و می گوید 25 درصد از فروش او برای کودکان است. اما این گوشی ها برای بزرگسالان نیز تولید و به بازار عرضه می شوند.

او می‌گوید: «اگر یک بزرگسال هستید که یک تلفن طراحی شده برای بچه‌ها در دست دارید، ممکن است کمی خجالت‌آور باشد. به همین دلیل مدلی با طراحی زیبا شبیه گوشی های اپل برای بزرگسالان طراحی کردیم و گوشی های بسیار خوبی هستند.

در حالی که شرکت‌های بزرگ تلفن میلیاردها دلار درآمد از تبلیغات و اپلیکیشن‌های شبکه‌های مجازی به دست می‌آورند، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که آن‌ها کاری برای تغییر عادات مصرف‌کننده انجام دهند.

در همین حال، یک نوجوان کانادایی مانند لوک در کمال تعجب دوستانش گفت که می خواهد این گوشی غیرهوشمند را نگه دارد.

او می‌گوید: «آنها فکر می‌کنند دارم کار عجیبی انجام می‌دهم، اما اهمیتی نمی‌دهم زیرا این تلفن کمک زیادی به من کرده است.

“این گوشی من را در موقعیت بهتری قرار داده است.”

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *