کره‌جنوبی بی‌خیال استخدام مورایس شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در روزهای اخیر، کمیته ارتقاء تیم های ملی کره جنوبی اسامی چند مربی را برای نشستن روی نیمکت تعویضی تیم ملی این کشور اعلام کردند و نام خوزه مورائس سرمربی تیم سپاهان نیز در میان نامزدها به چشم می خورد. حالا گفته می شود فدراسیون فوتبال این کشور از انتصاب یک مربی خارجی ابراز تاسف کرده است.

وضعیت فعلی تیم ملی کره جنوبی به نقطه اول باز می گردد. پس از اخراج یورگن کلینزمن و چهار ماه بدون سرمربی تیم ملی فوتبال مردان کره جنوبی، انتصاب یک مربی داخلی محتمل به نظر می رسد.

طبق گزارش فدراسیون فوتبال کره، کمیته ارتقاء تیم های ملی دهمین دیدار خود را پشت درهای بسته در 21 ژوئن در سئول برگزار کردند. در ابتدا قرار بود تعداد نامزدهای سرمربیگری از 12 نفر به 4 یا 5 نفر کاهش یابد اما با بازگشت خسوس کاساس، سرمربی تیم ملی عراق به فهرست نامزدها، تعداد کاندیداها افزایش یافت. به 16 نفر افزایش یافت.

2046867

با وجود افزایش تعداد نامزدها، فضای عمومی به سمت انتخاب مربی بومی تغییر کرده است. بزرگترین مشکل وضعیت مالی است. برای جذب یک مربی خارجی خوب که خواسته های هواداران را برآورده کند، دستمزدهای بالا باید تضمین شود، اما وضعیت مالی فعلی فدراسیون فوتبال کره جنوبی چنین امکانی را نمی دهد. فدراسیون تاکنون بیش از 10 میلیارد وون (بیش از 7 میلیون دلار) به عنوان غرامت برای اخراج کلینزمن پرداخت کرده است و با توجه به وامی که برای ساخت مرکز فوتبال چئونان دریافت کردند، بودجه مربی بعدی حداکثر 3 میلیارد وون است. (کمی بیش از 2 میلیون یورو) که برای پرداخت دستمزد یک مربی خارجی سطح بالا کافی نیست.

کمیته ارتقای تیم های ملی به دنبال سرمربی ای است که نه تنها از نظر عملکرد بلکه در ارتقای نظم تیمی نیز موفق باشد. با توجه به این شرایط، انتخاب مربی داخلی تنها گزینه ممکن به نظر می رسد.

دو نامزد اصلی محلی که پیشنهاد شده اند عبارتند از کیم دو هون و هونگ میونگ بوآنها سرمربی اولسان هستند. کیم دو هون به دلیل شناختی که از تیم ملی داشت نمره بالایی گرفت. ژوئن گذشته در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2026 در منطقه آسیا به دو پیروزی دست یافت و 7 بر صفر سنگاپور را شکست داد و 1 بر صفر چین را شکست داد. کیم به دلیل شخصیت مهربان و کاریزمای خود رابطه خوبی با بازیکنان دارد.

2046866

از سوی دیگر، هونگ میونگ بو یک مربی اثبات شده است. او در المپیک 2012 لندن حضور دارد مدال برنز او تیم اولسان را به دو قهرمانی متوالی در لیگ کره رساند. با این حال ناکامی او در مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل همچنان یک ناکامی بزرگ برای او محسوب می شود.

از آنجایی که هونگ سرمربی اولسان است، انتصاب او به عنوان سرمربی تیم ملی دور از انتقادات مطرح شده برای انتصاب سرمربی از کی لیگ نخواهد بود. اتحادیه اکنون تحت فشار زمان است. بالاخره زمان زیادی صرف تمرکز روی یک مربی خارجی شده بود و اکنون زمان رو به اتمام بود. در صورت انتخاب مربی بومی، کمیته ارتقای تیم ملی ممکن است تا پایان این هفته سرمربی جدید را معرفی کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *